آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 خرداد ماه 1394 = 13-06 2015

منبع روسی: مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بدون توافق بر سر دسترسی‌های لازم به مراکز هسته ای رژیم ایران نمی‌توان به توافق نهایی دست یافت.

وی تاکید کرد که رژیم ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فراهم آوردن دسترسی‌های لازم برای حل نگرانی‌ها پیرامون جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ایش به توافق برسد و بدون چنین توافقی ما قادر به رفع تحریم‌ها نخواهیم بود.

پیش تر یک مقام دیپلماتیک در گفتگو با خبرگزاری روسی ایتارتاس گفته بود که مذاکرات هسته‌ای "تقریبا به بن‌بست رسیده" و ممکن است ضرب‌الاجل برای دستیابی به یک توافق بار دیگر تمدید شود.

به گزارش تسنیم، این مقام دیپلماتیک گفت: "فرآیند [مذاکرات] تقریبا به بن‌بست رسیده است، این ریسک وجود دارد که ضرب‌الاجل بار دیگر تمدیدی شود."

پیش از این سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، گفته بود درحالی که هنوز طرف‌های مذاکرات در برخی مسائل کلیدی، شامل رفع تحریم‌ها و دسترسی به تأسیسات در بن‌بست‌ هستند، روسیه نگران کندی پیشرفت در مذاکرات است.

ریابکوف در وین و طی اظهاراتی که در اسپوتنیک منتشر شد، گفت:‌ "متأسفانه، سرعت پیشرفت در حال کند شدن است. این امر روسیه را به‌صورت فزاینده‌ای نگران می‌کند زیرا زمان باقی‌مانده به ضرب‌الاجل کوتاه است،‌ و ما باید در اسرع وقت به مرحله نهایی برسیم".

طرف‌ها هنوز باید برخی از مهمترین مسائل مورد اختلاف، شامل ترتیب رفع تحریم‌ها و نیز دسترسی به اماکن مورد درخواست آژانس در ایران را حل کنند.

مقامات رژیم ایران بارها اعلام کرده‌اند که دسترسی به سایت‌های نظامی و نیز مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای پذیرفته شده نیستند.

ریابکوف در ادامه سخنانش می‌گوید: بدون پاسخ به این سؤال‌ها ما نخواهیم توانست به‌سمت توافق نهایی حرکت کنیم.



homa June 11, 2015 04:50 PM

پای شگسته که هیچ اگر سراش هم شکسته بود میرفت تا رفیقش ظریف را تنها نگذارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: