آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 تیر ماه 1394 = 23-06 2015

هشدار در باره مرگ دهها هزار نفر در آمريکا

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در مورد مرگ ده‌ها هزار تن از مردم آمریکا در اثر تغییرات آب و هوایی در سال‌های آینده هشدار می‌دهد. بر پایه‌‌ این گزارش، آلودگی هوا تا سال 2100 در آمریکا سالانه جان 69 هزار نفر را می‌گیرد.

به گزارش دویچه وله، در گزارشی که سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در واشنگتن منتشر کرد، آمده است بدون اتخاذ تدابیر لازم، آلودگی هوا و تغییرات دمایی تا سال 2100 تنها در آمریکا، سالانه جان نزدیک به 69 هزار نفر از شهروندان این کشور را تهدید خواهد کرد.

بر پایه‌ این گزارش، مرگ سالانه 57 هزار نفر در ایالت‌های مختلف آمریکا بر اثر آلودگی هوا و مرگ تقریبا 12 هزارنفر به دلیل تغییرات شدید دمایی، می‌تواند یکی از پیامدهای منفعل بودن در برابر تغییرات جوی و آلودگی هوا برای آمریکا باشد.

بنا بر گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، بدون برداشتن گام‌هایی موثر در حفاظت از جو و محیط زیست، بخش‌هایی از آمریکا در سال‌های پیش‌رو با مشکلات جدی روبرو خواهند بود.

آمریکا سال گذشته اعلام کرد، قصد دارد میزان انتشار گاز دی اکسید کربن نیروگا‌ه‌های این کشور را تا سال 2030 تا 30 درصد کاهش دهد. برنامه‌های پیشین در این زمینه همواره با مخالفت بخش صنعت روبرو شده است. مخالفان این تدابیر را مانعی بر سر راه رشد اقتصادی و به خطر انداختن موقعیت‌های شغلی در آمریکا می‌دانند.

مجمع بین‌المللی تغییرات اقلیمی در گزارش پایانی سال گذشته خود هشدار داد که میزان تولید گازهای گلخانه‌ای باید تا سال 2050 به نصف میزان کنونی کاهش یابد.

در کنفرانس آب و هوایی که در ماه دسامبر سال جاری در پاریس برگزار می‌شود، قرار است کشورهای عضو سازمان ملل متحد پیرامون محورهای اصلی پیمانی جامع و در سطح بین‌المللی الزام‌آور برای حفاظت آب و هوایی به توافق برسند.

این پیمان باید جایگزین پیمان کیوتو شود که در سال 2020 مدت اعتبار آن به پایان می‌رسد. آمریکا در کنار چین از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای به شمار می‌‌آید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: