آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 تیر ماه 1394 = 28-06 2015

گروه دستان: فعلا در ايران برنامه اجرا نمی‌كنيم

روزنامه اعتماد: «فعلا در ايران برنامه اجرا نمي‌كنيم.» اين را «سعيد فرج‌پوري» - يكي از اعضاي گروه دستان مي‌گويد. دستان دليل خودش را هم براي اين ماجرا دارد: «ما تمام برنامه‌هاي‌مان را به صورت سالانه مي‌بنديم. هر كدام از اعضاي‌مان نيز در يك كشور پراكنده هستند بنابراين براي اجراي هر برنامه نياز به برنامه‌ريزي‌هاي منظمي داريم؛ اينكه گروه دور هم جمع شوند، براي مدتي تمرين كنند و بعد از آن كنسرت برگزار شود. حال اگر در اين ميان، يك كنسرت به دليلي لغو شود، گروه ما دچار مشكلات بسياري خواهد شد. به همين خاطر با وجود آنكه در نظر داشتيم در سال جديد، برنامه‌هايي را در ايران داشته باشيم به خاطر حاشيه‌هايي كه اين روزها برگزاري كنسرت در ايران دارد، اين اتفاق فعلا رخ نخواهد داد.»

گروه موسيقي دستان، يكي از مهم‌ترين گروه‌هاي موسيقي ايراني است. شايد بشود گفت تنها گروهي در ايران كه همچنان توانسته است ماهيت خود را حفظ كند. اعضاي آن هر كدام از برجسته‌ترين چهره‌هاي موسيقي هستند كه كنسرت‌هاي متعددي در ايران و كشورهاي مختلف برگزار كرده و نقش موثري در معرفي موسيقي ايراني به كشورهاي ديگر داشته است. برخي از اين كنسرت‌هاي برگزار‌شده در مراكز فرهنگي و جشنواره‌هاي بزرگ جهاني بوده است: راديوغرب آلمانWDR، راديو برلين SFB، راديو فرانكفورتHR٢، خانه فرهنگ‌هاي جهان در برلين، فستيوال فاز مراكش، فيلارموني كلن، فيلارموني ارونج كانتي، تئاتر شهر پاريس و بسياري از فستيوال‌هاي بنام اروپا و امريكا. برنامه‌هاي اين گروه در ايران نيز همواره با استقبال بسيار زيادي مواجه مي‌شده است.

حالا مي‌توان اين جملات «فرج‌پوري» را به اين گفته‌هاي كلهر اضافه كرد كه بعد از لغو كنسرتش به همراه گروه «بروكلين رايدر» گفت: «تا زماني كه فرهنگ و هنر ايران گروگان زورگيري و زورآزمايي جناح‌هاي سياسي است و خط مشي مشخصي براي اينگونه فعاليت‌ها تعريف و اجرا نشده، از انجام هرگونه فعاليت در ايران خودداري خواهم كرد.» به نظر مي‌رسد برگزاري كنسرت‌هاي موسيقي و لغو متعدد آن، به گره كوري بدل شده كه كسي را ياراي باز كردن آن نيست؛ حتي رييس‌جمهور را. او در ماه گذشته بارها در اين باره اظهارنظر كرده است.



حقیقتگو June 28, 2015 12:38 PM

مشکل اسم گروهتونه که اسمش "دستان" است اگر نام گروهتون به گروه "کلان دزدان" و یا "یکتا" تغییر میدادید درهمه نقاط ایران از ریز و درشت به پیشوازتون می آمدند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


jamali June 28, 2015 12:43 PM

آي گروه دستان يا هر گروه و هنرمند ديگري مگر از قديم نگفتند كه هنرمندان اعصاب يك جامعه هستند مگر اين همه ظلم و بيداد را نمي بينيد كه چطور آخوندها به جان ومال و ناموس مردم تعدي ميكنند همه ثروت كشور را آقازاده ها غارت كردند بقيه اش هم خرج جنگ حزب الله و داعش و كوفت و زهرمار ميشه شما فقط چسبيده ايد به زندگي و ساز خودتان يك جو معرفت نداريد كه عليه اين همه ظلم يك كلام بگوييد برويد از خانم مرضيه ياد بگيريد كه چطور اين زن قهرمان از زندگي و همه چيزش گذشت بخاطر انسانيتي و احساس مسئوليتي كه در او بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: