آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 تیر ماه 1394 = 29-06 2015

مذاکرات؛ پیامی که ظریف به تهران برده است

شبکه تلویزیونی المیادین (نزدیک به جمهوری اسلامی) از وین گزارش داد: رژیم ایران و گروه پنج بعلاوه یک توافق کرده اند که مراحل توافق به این نحو باشد که در گام نخست همه طرف ها توافقنامه را بپذیرند و در گام دوم برای اجرای عملی مفاد توافقنامه در کنگره آمریکا و مجلس شورای اسلامی تصویب شود و در مرحله سوم موعد اجرای توافقنامه تعیین شود تا به موازات اقدام غرب به لغو تحریم ها تهران نیز به تعهداتش عمل کند.

سناریویی را که برای دستیابی به توافقنامه مطرح شده جان کری وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد داده است و محمد جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران آن را به تهران برده است تا با رهبر درباره آن رایزنی کند.

به نظر می رسد براساس پیشنهاد فعلی قرار است لغو مرحله به مرحله تحریمها هم زمان با اعلام موافقت رژیم تهران در مورد تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد. در مرحله بعدی لغو تحریم های اقتصادی آغاز می شود و به موازات آن همکاری های رژیم ایران با آژانس افزایش می یابد و فاصله هر مرحله تا مرحله بعدی بیش از دوماه نباشد.

بنابراین لغو تحریم ها تدریجی و با اعلام اصول و اعلام توافق برسر سازوکار لغو آن و نکات مربوط به برنامه هسته ای رژیم ایران خواهد بود.

این توافقنامه پس از حصول از سوی هیچ کشوری امضا نخواهد شد تا آن که حسن نیت ها در مورد آن مشخص شود و مفاد آن عملا به اجرا گذاشته شود و پرونده به شورای امنیت ارسال شود تا قطعنامه جدیدی در لغو قطعنامه های قبلی صادر شود. مرحله اساسی این توافقنامه، فاصله زمانی آن تا ارسال پرونده به شورای امنیت خواهد بود.

امروز جان کری وزیر خارجه آمریکا با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد و همه در انتظار صبح فردا و آمدن وزیر خارجه رژیم ایران هستند.



داوود June 29, 2015 08:27 PM

امیدواریم هر چه زودتر این مذاکرات ننگین که نه بخاطر جلوگیری از بمب اتم بلکه بخاطر نفت و پول و گازو مسائل اقتصادی است شکست بخوره و اوباما و دولته خائن و مماشاتگرش رسوا بشن

گزارش یا اعتراض به این نظر


عباس June 29, 2015 10:04 PM

چرا این آقای علی حسینی (خامنه ای) خودش به وین نمی رود و خیال همه را راحت کند این مسخره بازی ها به جز خرج چیز دیگری رود دست مردم ایران نمی گذارد اکنون که خود آقای خامنه ای همه تصمیم ها را می گیرد بهتر است که خود آقای خامنه ای به وین رفته بود و آنجا یک هتل می گرفت و می ماند تا این مذاکرات تمام می شد البته اگر ایشان دوست دارند همانجا برای همشه بمانند که دیگر عالیست که هم مردم ایران یک نفس راحتی می کشیدند و هم ایشان از آب و هوای تمیز کشور اتریش لذت می بردند انشا الله که یک روزی بروند و دیگر بر نگردنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش June 29, 2015 10:54 PM

این مذاکرات 12 ساله که ادامه داره !
تو این مدت میشه شاتل فضایی ساخت
دیگه ننه ابول هم میفهمه که همه این مذاکرات فیلمه و پشت صحنه چیز دیگه ای میگذره
امریکا خودش جمهوری اسلامی رو درست کرده خودش هم ازش مواظبت میکنه !
مردم رو هم این وسط اسکول کردن !

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام June 29, 2015 10:58 PM

اقا زیر بار زور نمیروند مگر سمبه پر زور باشد انوقت جام زهر که هیچ کاسه را هم تا ته سر خواهند کشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: