آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 تیر ماه 1394 = 01-07 2015

مانور امنیتی ضد تروریسم در لندن برگزار شد

رزمایش مقابله با تهدیدات تروریستی با حضور یکهزار تن از نیروهای پلیس انگلیس و نیز سازمان های خدمات شهری و اورژانس این کشور روز سه شنبه در شهر لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به گفته مقامات انگلیس در این مانور دو روزه که با همکاری ارتش و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی صورت می گیرد، این کشور توانایی خود را برای مقابله با تهدیداتی مشابه با حمله تروریستی فرانسه و تونس، محک می زند.

این مقامات عنوان کردند که مانور بزرگ لندن، از شش ماه پیش و بدنبال حملات ماه ژانویه در پاریس که در جریان آن 17 کشته شدند، طرح ریزی شده بود و ارتباط با حادثه تروریستی تونس که گفته می شود بیش از 30 انگلیسی در جریان آن کشته شدند، ندارد.

اما به هر صورت، برگزاری این مانور متعاقب حادثه تروریستی تونس در روز جمعه هفته گذشته که در جریان آن در کل 38 نفر کشته شدند و نیز یک هفته مانده به دهمین سالگرد حملات بمبگذاری انتحاری به شبکه حمل ونقل لندن در سال 2005 میلادی که در جریان آن 52 نفر کشته شدند، بدون هدف نبوده است.

تردیدی نیست که این رزمایش گسترده که همراه با نمایش قدرت است، به نوعی با هدف ایجاد روحیه بخشی به انگلیسی های وحشت زده از حوادث تروریستی یاد شده، صورت می گیرد.

'ماکسین دی برانر' از افسران ارشد پلیس متروپلیتن لندن روز سه شنبه در این مورد، گفت که این مانور، گسترده ترین مانوری بوده که تاکنون در پایتخت انگلیس برگزار شده است.

در این مانور امنیتی که سازمان های حمل و نقل شهری، دولت محلی و وزارت دفاع انگلیس مشارکت دارند، همراه با نشست اضطراری کابینه انگلیس موسوم به 'کبری' است.

هر چند بخش زیادی از این مانور دور از چشم عموم مردم برگزار می شود، اما خبرنگاران رسانه های گروهی صبح روز سه شنبه شاهد ورود نیروهای مسلح پلیس به یک ایستگاه متروکه مترو در قلب لندن به منظور جستجوی 'تروریست ها'ی فرضی بودند.

به گزارش منابع محلی، با شروع این مانور از صبح روز سه شنبه، صدای تیراندازی نیز شنیده می شد، ضمن اینکه برخی از نیروهای امدادی در جریان این مانور سرگرم مداوای «قربانیان» فرضی در پیاده رو بودند.

‘دیوید کامرون’ نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گذشته در جریان نشست مجلس عوام در این خصوص توضیح داده بود: در این رزمایش دو روزه نیروهای پلیس و امنیتی و خدمات رسانی، رزمایش گسترده ای را در لندن صورت خواهند داد که در جریان آن، میزان آمادگی انگلیس در مواجهه با حملات جدی تروریستی، محک خواهد خورد.

روزنامه تایمز روز دوشنبه گذشته با اشاره به احتمال افزایش شمار تلفات گردشگران انگلیسی درحادثه تروریستی تونس به بیش از 30 نفر، نوشته بود: پلیس ضد تروریسم انگلیس بدلیل ترس از حملات مشابه تروریستی در حال آماده باش بسر می برد.

به نوشته این روزنامه، پلیس اسکاتلندیارد نیز که مسوولیت مقابله با عملیات تروریستی در مراسم عمومی در کلانشهر لندن را برعهده دارد، تدابیر شدید امنیتی را با توجه به شروع مسابقات تنیس قهرمانی در ویمبلدون و نیز برگزاری مراسم یادبود قربانیان حمله بمبگذاری هفتم جولای سال 2005 میلادی لندن، در هفته آینده، به عمل آورده است.



فریبرز July 1, 2015 09:48 AM

از دولت سر این انگلیسیهای چشم چپ ۳۶ سال است که در وطن عزیز ما مانور برقرار است آنهم از نوع واقعیش! چیزی که عوض دارد گله ندارد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: