آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 تیر ماه 1394 = 07-07 2015

تمدید مذاکرات/ کاخ سفید: نفس ها در سینه حبس شده

وزیر امور خارجه روسیه دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگاران در وین اعلام کرد همه وزیران امور خارجه 5+1 به جز جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز وین را ترک خواهند کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: مذاکرات قرار است تا روزهای آینده احتمالا تا روز جمعه ادامه یابد.

این در حالیست که روزنامه واشنگتن تایمز نوشته مذاکرات هسته ای به سبب خودداری آمریکا از لغو همه تحریمهای سازمان ملل عیله رژیم تهران با بن بست مواجه شده است.

پیش تر یک منبع دیپلماتیک گفته بود: مساله موشکهای بالستیک رژیم ایران و تحریمهای تسلیحاتی، مذاکرات را به بن بست می کشد.

به گفته این منبع غربی، رژیم ایران معتقد است این مساله هیچ ارتباطی با برنامه هسته ای ندارد و خواهان لغو تحریم آن است، ولی پذیرفتن این مساله برای غربیها خیلی دشوار است.

یک دیپلمات بلندپایه غربی نیز گفته هم اکنون چهار یا پنج مسئله دشوار باقیمانده که دو تای آنها را که به تحریمها و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مربوط می شوند، دشوار بتوان حل وفصل کرد.

نیویورک تایمز امروز نوشت دفتر برنامه های رئیس جمهور آمریکا تقریبا خالی است که احتمالا نشان دهنده انتظار اوباما برای دریافت اخبار از مذاکرات هسته ای وین است.

این منبع نوشت: جان کری درگیر مذاکراتی فشرده است تا پیش از پایان ضرب الاجل روز سه شنبه یا نهایتا تا روز پنجشنبه توافق نهایی حاصل شود درغیر این صورت دوره زمانی که کنگره برای بازبینی توافق در اختیار خواهد داشت، دوبرابر می شود و از 30 روز به 60 روز خواهد رسید. به همین دلیل اکنون در کاخ سفید نفس ها در سینه حبس شده است.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز امروز در گزارشی نوشت: با توجه به اینکه روابط کاخ سفید و تل آویو تقریبا قطع شده، نتانیاهو آماده جنگ با اوباما در کپیتال هیل (مقر کنگره) در زمان پس از اعلام توافق هسته ای می شود.

نیویورک تایمز دیروز نوشته بود: قانونگذاران جمهوریخواه در کنگره آمریکا به طور فزاینده در حال به صدا درآوردن زنگ‌های هشدار درباره معامله با رژیم ایران هستند. این هشدارها نشان می‌دهد که حتی اگر توافق جامع هسته‌ای امضا شود و برای تأیید به دست اعضای کنگره آمریکا برسد، سؤال‌های سختی درباره آن پرسیده خواهد شد که ممکن است مانع تأیید آن توسط کنگره شود.


دموکراتهای دردسرساز/کنگره تائید می کند؟

همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل هسته‌ای و احتمال دستیابی به توافق میان رژیم ایران و شش قدرت جهانی، شماری از سناتورهای دموکرات آمریکایی می‌توانند برای اوباما دردسرساز شوند.

یک دیپلمات‌ سابق آمریکایی گفته: حتی اگر توافق جامع هسته‌ای سرانجام به امضا برسد، به احتمال زیاد، کنگره آمریکا آن را تأیید نخواهد کرد.

به گزارش نشریه هیل، پایگاه خبری کنگره آمریکا، مذاکرات هسته‌ای درحالی ادامه دارد که درصورت توافق احتمالی توجه به سمت کنگره آمریکا معطوف خواهد شد زیرا این نهاد قادر خواهد بود که آن را مورد تایید قرار ندهد.

طبق قانونی که با موافقت اوباما همراه شد، قانونگذاران آمریکايی 30 روز فرصت خواهند داشت که توافق را مورد بررسی قرار دهند. البته مخالفت با این توافق برای جمهوریخواهان کار ساده ای نیست، اما دموکراتهای مخالف با این توافق می‌توانند برای کاخ سفید دردسرساز باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دستکم چهارده دموکراتی که دولت اوباما باید نگران موضع آنها باشد به شرح زیر هستند:

باب منندز، چارلز شامر، گری پیترز، ریچارد بلومنتال، جو مانچین، جو دانلی، باب کیسی، جان تستر، مارک وارنر، هیدی هیتکمپ، بن کاردین، کریس کونس، دبی استابنو و مایکل بنت، سناتورهای دموکرات هستند که کاخ سفید باید به شدت مراقب اقدامات آنها باشد زیرا می‌توانند با مخالفت با توافق به گروه جمهوریخواهان بپیوندند.


بعيد است کنگره توافق را تأييد کند

یکی از دیپلمات‌های پیشین آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی روسیه گفت: حتی اگر توافق جامع هسته‌ای سرانجام به امضا برسد، به احتمال زیاد، کنگره آمریکا آن را تأیید نخواهد کرد.

جیم جاتراس گفت: به احتمال زیاد این معامله انجام خواهد شد، زیرا رژیم تهران و دولت اوباما، هر دو، سرمایه‌گذاریِ فراوانی در این زمینه کرده‌اند. ولی به احتمال قوی این توافق به معاهده‌ای الزام آور بر اساس قانون آمریکا تبدیل نخواهد شد، زیرا تبدیل آن به معاهده، مستلزم تصویب کنگره آمریکا است.

این دیپلمات سابق آمریکايی تأکید کرد: از آنجایی که احتمال اینکه کنگره بر اجرای این توافق مهر تأیید بزند بسیار کم خواهد بود، اجرای آن، به اختیارات کاح سفید موکول خواهد شد که با تعویض رئیس جمهور آمریکا، ممکن است لغو شود و این دقیقا همان چیزی است که رژیم ایران را نگران می کند.




حقیقتگو July 7, 2015 01:05 PM

کاخ سفید نشینان وقشون دمکرات ها و کارترها و اوباماها دست به دعا برداشتن - خدایا آخوندهامون و آقا زاده هاشون و محافظین شون در ایران رو حرف شنوا کن - خدایا آخوندهامون در ایران رو به راه امپریالیست نفت مفت خوار و اسلحه سازان هدایت فرما و از خر شیطون اتمی پیاده کن - خدایا آخوند هامون رو از گزند روزگار جنگ اتمی محفوظ بدار - خدایا آخوندهامون و محافظانشون و بابک زنجانی ها و ضراب ها رو به آزادی میلیاردها پول فروش نفت ایران که در حساب بانکی ها شون در کشورهای خارجی تل انبار شده و بلوکه شده و سهیم شدن در کارخانه اسلحه سازی و اتومبیل سازی و آپارتمان سازی و ویلا سازی راضی و قانع کن! آمین یا حضرت مسیح کمک کن !

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو July 7, 2015 02:09 PM

مذاکره با مشتی جنایتکار خیانت به ملت ایران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار July 7, 2015 06:56 PM

روزی که جمهوری اسلامی پنجاه و دو آمریکایی‌ را به گروگان گرفت و مردم ایران با سکوت خود در برابر رژیم ضدّ ایرانی‌ اجازه دادند که پسوند تروریست در کنار نام ایران و ایرانی‌ قرار گیرد - از آن روز پایه های این روز ها به دست خود مردم ایران ریخته شد * از ماست که بر ماست * هر چه می‌ کشیم از سکوت ما در برابر این رژیم جنایتکار می‌ کشیم * بردند سوزاندند و ویران کردند و هنوز هم هستند و ما تماشا می‌ کنیم *

جهانیان هیچ وظیفه ای نسبت به مردم ایران ندارند * اگر می‌ خواهیم که بیش از این نبرند و نسوزانند و ویران نکنند باید به پا خیزیم وگرنه خوش باشید که این ها روز های خوش ما هستند و روز های بد و بدتر تازه در راه است * آمریکایی‌ ها هرگز روزهای گروگانگیری را فراموش نخواهند کرد اما ما ایرانیان خیلی‌ زود همه چیز خود را فراموش کردیم و به آخوند واگذار کردیم *

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش July 7, 2015 09:15 PM

به پسرم وصیت کردم که بعد از مرگم هرگز روی سنگ قبرم تاریخ تولد و مرگم را حک نکند تا کسانی که نوشته های قبرم را میخوانند نفهمند در چه دوره بی غیرتی در ایران زندگی میکردم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: