آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 تیر ماه 1394 = 14-07 2015

توافق اتمی جایگزین استراتژی برای خاورمیانه نیست

روزنامه انگلیسی تلگراف در نوشتار امروز خود با یادآوری اینکه اوباما هیچ استراتژی برای خاورمیانه ندارد نوشت: توافق هسته ای با رژیم ایران به معنای دستیابی به استراتژی آمریکا برای خاورمیانه نیست.
***

این روزنامه نوشت: ظاهرا با توافق هسته ای این امید وجود دارد که رژیم ایران به جریان اصلی نظام بین الملل باز گردد و بتوان ملاها را متقاعد کرد که به گونه ای سازنده به مجموعه ای از مسایل خاورمیانه بپردازند.

این منبع نوشت: با این وجود تاریخ مدرن خاورمیانه سرشار از سیاست هایی با حاصل جمع صفر بوده است و احتمال اینکه رژیم ایران دستاوردهایش را برای خود و متحدانش در منطقه حفظ و ذخیره کند، خیلی بیشتر است. در این صورت عربستان و متحدان آن نیز به نوبه خود حمایت شان را از نمایندگان خود افزایش خواهند داد و این، بحران منطقه را وخیم تر خواهد کرد.

تلگراف نوشت: وزارت خارجه آمریکا از تمامی اینها به خوبی آگاه است و دیپلمات های آن تردید ندارند و از مزایای توافق هسته ای آگاهند اما از تبعات آن نیز هراس دارند. اوباما در این باره چیزی نمی گوید و در حالی که فقط 18 ماه از دوران ریاست جمهوری اش باقی مانده است، حتی در مورد عراق که اعتبار و اصول اخلاقی آمریکا بیش از هر جای دیگری به میان آمده است، نیز یک استراتژی مشخص ندارد.

این روزنامه نوشت: شاید زمان آن رسیده که یک استراتژی درست تدوین شود، چرا که توافق هسته ای با رژیم ایران جایگزین استراتژی برای خاورمیانه نیست.



ناشناس July 14, 2015 07:05 PM

بازي بعدي روسيه با عربستان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: