آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 مرداد ماه 1394 = 28-07 2015

نوافق؛ آمریکا: رقم دقیق دارايی های آزادشده

وزیر خارجه آمریکا امروز در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور با بیان اینکه واشنگتن به اعمال فشار به سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه ادامه می‌دهد، گفت: ما نیروی قدس را از لیست سیاه خارج نمی‌کنیم و هیچ چیز مانع اعمال فشار بر اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران نخواهد بود.

جان کری با متهم کردن رژیم ایران به تلاش برای ساخت بمب اتمی، این سوال را مطرح کرد که آیا اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران بدون بمب خطرناک‌تر است یا که به بمب دست یافته باشد.

در ادامه وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی در مورد بازرسی‌ها از تاسیسات حساس رژیم ایران گفت: اگر آن‌ها دسترسی لازم را ندهند، این نقض عمده محسوب شده و تحریم‌ها بازمی‌گردند.

جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت هدف از این مذاکرات از ابتدا تغییر رفتار هسته‌ای رژیم ایران بوده است.

وی همچنین تصریح کرد که هیچ امتیاز به هنگام امضایی وجود نخواهد داشت، و تنها زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کند که رژیم ایران به تعهدات خود عمل کرده است،‌ رفع تحریم‌ها به صورت مرحله‌بندی شده، آغاز می‌شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که رژیم ایران در ابتدای این توافق به تنها نیمی از دارایی‌های بلوکه‌شده خود، یعنی کمی بیش از 50 میلیارد دلار دست می‌یابد. به گفته لو، حدود 20 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در قرارداد با چین صرف شده و چند ده میلیارد دلار آن نیز برای وام‌های بلوکه‌ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در توافق هسته‌ای ساز و کار قدرتمندی برای بازگرداندن تحریم‌ها در نظر گرفته شده است، گفت در صورت نقض توافق از سوی رژیم ایران، ایالات متحده به تنهایی می‌تواند بازگشت تحریم‌ها را اجرایی کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا به اقدامات منطقه‌ای رژیم ایران هم اشاره کرد و با متهم کردن حکومت تهران به حمایت از تروریسم، گفت: واشنگتن به فشار به رژیم ایران ادامه می‌دهد. او به تحریم هفته گذشته تعدادی از اعضای حزب‌الله لبنان اشاره کرد و همچنین گفت: ما سپاه پاسداران و همچنین نیروی قدس را از تحریم خارج نمی‌‌کنیم.




masoud July 28, 2015 10:27 PM

این برادر کری توی جلسه اینقدر دروغ گفتن که بنده که گوش میدادم به جای ایشان خجالت کشیدم اربابشون میگن دارای ایران ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیارد دلار این آقا میگن ۵۰ تاست هرجور انداختنش عین گربه مرتضی علی چهار دسته پا آمدن زمین میگن اگه این کار را نمیکردیم ۱۰ بمب می ساختن مثل اینکه روح گوبلز در جسم بعضی حلول کرده سر راست نمیگن بابا ما میخوام این حکومت را نگهداریم خیال همه را راحت کنن و سلام

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: