آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 مرداد ماه 1394 = 02-08 2015

عقد قرارداد مشروط به بهبود وضعیت حقوق بشر

سه نهاد بین‌المللی حقوق بشری در بیانیه‌ مشترکی سفرهای “پرشتاب” مقامات اروپایی به ایران را محکوم کرده‌اند. آنها از مسئولان اروپایی خواسته‌اند تا وضعیت حقوق بشر را هم وارد مذاکراتشان با جمهوری اسلامی کنند.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH)، کانون مدافعان حقوق بشر (DHRC) و جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) طی اطلاعیه مشترکی از مقامات اتحادیه اروپا خواسته‌اند که در سفرهای «پرشتاب» خود به ایران، مسئله نقض حقوق بشر در این کشور را هم مد نظر قرار دهند.

عنوان این اطلاعیه که در سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر منتشر شده این است: «در حالی که محکومان نوجوان در معرض اعدام هستند، مسئولان اتحادیه اروپا از تهران دیدار می‌کنند».

این سه سازمان مستقل حقوق بشری در متن بیانیه خود اقدام دیپلمات‌های اروپایی «در شتاب به دیدار از ایران و تصمیم به نادیده گرفتن حقوق بشر و از جمله اعدام‌های مداوم و اعدام غیرقانونی در پیشِ (در دست انجام) چند محکوم نوجوان» را محکوم کرده‌اند.

دکتر عبدالکریم لاهیجی رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در گفت‌وگو با دویچه‌وله تاکید می‌کند که بر سر میزهای مذاکره باید مسئله حقوق بشر هم مطرح شود و این خواست مردم داخل ایران هم هست، زیرا به گفته او در شادی‌های خیابانی پس از توافق یکی از شعارها «حقوق شهروندی» بود.

آقای لاهیجی می‌گوید: «امیدوار هستم که این تجدید رابطه با جامعه بینالمللی هم به محدودیتهای اقتصادی پایان بدهد و هم اینکه دولت با مردم ایران هم وارد گفتوگو بشود تا وضعیت آزادیها و وضعیت حقوق بشر در ایران هم بهتر بشود. این منویات مردم ایران هم بوده است و تمام اینها مورد تایید ماست. آن چیزی که واقعا باعث نارضایتی ماست، این است که یک کلمه راجع به وضع حقوق بشر صحبت نمی شود.»



پیشگو August 1, 2015 02:06 PM

این ننگ گروه (۵) نا بخشودنی است و ما مردم ایران میدانیم که سیاستمداران
بعدی اینان تقاضای بخشش از ملت ما میکنند ما فراموش نمیکنیم ایران گهواره تمدن جهان چگونه به دست تمدن نوین چپاول شد گروه ۵ خجالت
از کارتان گذشته که با قاتلین نداها و ملت ما سازش میکنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: