آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 شهریور ماه 1394 = 02-09 2015

وضعیت جسمی نامساعد هنرمند دربند در اوین

خبرگزاری هرانا – مصطفی عزیزی، هنرمند محبوس در زندان اوین، به علت عود بیماری آسم‌، در شرایط جسمی نامساعدی به سر می‌برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته مصطفی عزیزی که به بیماری آسم مبتلا بود، به عفونت سینوس‌ها و مخاط بینی و حلق مواجه شده است.

وی پس از گذشت چند روز، با عدم رسیدگی پزشکی در شرایط جسمی بدی به سر می‌برد؛ طوری که سرفه‌های ممتد و احساس درد در قفسه‌ی سینه، تنگی نفس و بیماری آسم وی را تشدید کرده و حتی به درستی قادر به حرف زدن نیست.

بند ۸ زندان اوین که به تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی تبدیل شده است، به علت ازدحام جمیعت و کمبود جا شرایط بسیار بدی را از لحاظ تنفسی برای زندانیان ایجاد کرده است؛ به علت گرمای هوا زندانیان مجبور به نصب و استفاده از کولر آبی (که به شکل مستقیم باد می زند) در اتاق‌هایشان هستند و هیچ گونه دستگاه تهویه‌ای نیز در این بند تعبیه نشده است.

مصطفی عزیزی، ۱۱ خردادماه توسط شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام” و “توهین به رهبری” محاکمه و به تحمل ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد. پرونده‌ی این زندانی سیاسی چندی پیش جهت رسیدگی مجدد به شعبه‌ی‌ ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پورعرب ارسال شده است.

آقای عزیزی، ۵۳ ساله، نویسنده‌ی مجموعه داستان “من ریموند کارور هستم” و تهیه‌کننده‌ی تلویزیون ایران بود که از سال ۲۰۱۰ به کانادا مهاجرت کرده بود؛ وی اندکی پس از بازگشت به ایران، در ۱۲ بهمن ماه سال گذشته، بازداشت شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: