آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 مهر ماه 1394 = 09-10 2015

زن سالمند ایرانی در مالزی محکوم به اعدام شد

دادگاه 'شاه عالم' مرکز ایالت سلانگور مالزی روز جمعه دو خواهر ایرانی 57 و 60 ساله را که دام باندهای مواد مخدر گرفتار شده بودند به اتهام قاچاق مواد مخدر به پای میز محاکمه کشاند و یک نفر از آن ها را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، پلیس، این دو خواهر را سه سال پیش به اتهام حمل دو کیلو و 63 گرم ماده مخدر متامفتامین در فرودگاه بین المللی کوالالامپور بازداشت کرد.

دادگاه عالی ایالت سلانگور در شهر 'شاه عالم' امروز 'ر.م' 57 ساله را به اتهام حمل یک کیلو و 47 گرم مواد مخدر مجرم شناخت و محکوم به اعدام کرد، اما خواهر 60 ساله که متهم به قاچاق یک کیلو و 16 گرم متامفتامین در همان روز و همان مکان شده بود را تبرئه کرد.

این دو خواهر متهم به جاسازی مواد مخدر در چمدان خود سپتامبر سال 2012 بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، 'غزالی چا' قاضی دادگاه عالی پس از آنکه 'ر.م' نتوانست از خود دفاع کند، حکم اعدام وی را صادر کرد. وی متهم به حمل این مواد از عراق به کوالالامپور است.

در همین حال قاضی گفت که 'س.م' خواهر 60 ساله پس از دفاع از اتهام وارده تبرئه شد.

وی گفت که این زن حدود 20 سال است از بیماری روانی رنج می برد و تاکید دارد چیزی در مورد مواد مخدر نمی دانسته و به دلیل اعتماد کامل به خواهرش برای تعطیلات به مالزی سفر کرده است.

'غزالی چا' قاضی دادگاه عالی ایالت سلانگور چهارشنبه گذشته نیز یک مادر و دختر ایرانی را سه سال پس از بازداشت و زندان به پای میز محاکمه کشاند و به اتهام حمل دو کیلو و 500 گرم مواد مخدر از نوع متامفتامین مجرم شناخت و حکم به اعدام آن ها داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: