آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 مهر ماه 1394 = 12-10 2015

«انشاالله» های انتقال نمایشگاه کتاب 7 ساله شد

از سال 1387 تا امروز مسئولان شهری بارها وعده افتتاح باغ کتاب و انتقال نمایشگاه کتاب در این مجموعه را داده‌اند. بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران در سال 1395 سنگ محک آخرین وعده آنها خواهد بود.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ فرهنگ و هنر ـ بیش از یک دهه از تصمیم شهرداری تهران مبنی بر انتقال نمایشگاه پرازدحام کتاب تهران از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی، به باغ کتاب در تپه‌های عباس آباد میگذرد. از طرف دیگر 7 سال است که مسئولان بخشهای مختلف شهرداری تهران وعده افتتاح باغ کتاب تهران را میدهند که تا کنون محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد اردشیر نوریان امروزدر نشست خبری نخستین سالگرد احداث بزرگترین پل غیر خودرویی کشور با اشاره به اینکه باغ کتاب به زودی در مجموعه اراضی عباس آباد افتتاح می‌شود، اعلام کرد نمایشگاه کتاب سال آینده در این مجموعه برگزار می‌شود.

بررسی پیشینه اخبار مربوط به افتتاح باغ کتاب و انتقال نمایشگاه کتاب به مجموعه اراضی عباس آباد اما خیلی امیدوار کننده نیست.

احمد نوریان رئیس وقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اردیبهشت ماه 1387 همزمان با برپایی بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: شرکت مجری باغ کتاب اقدامهای خوب و پرسرعتی را در این زمینه انجام داده است و روند این پروژه با تامین اعتبارهای موردنیاز به خوبی در حال پیشرفت است. باغ کتاب تا پایان امسال تکمیل می‌شود و قطعا برای برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آماده خواهد شد.

با وجود وعده احمد نوریان در سال 1387 نه تنها بیست و دومین نمایشگاه بین المللی در باغ کتاب برگزار نشد بلکه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز شاهد نشستهایی با موضوع باغ کتاب بود. در یکی از نشستهای سرای اهل قلم در اردیبهشت 1392 علی اکبر اشعری، رییس سابق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: پروژه بزرگ باغ کتاب تهران تا هفته کتاب امسال افتتاح می‌شود این طرح با هدف کمک به حلقه توزیع تلاش می‌کند کتاب را در هر زمان از سال در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی در ادامه افزود: چند سالی است که پروژه باغ کتاب آغاز شده و امیدواریم امسال همزمان با هفته کتاب، به ثمر بنشیند و سال آینده میزبان بیست وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشیم.

زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست ‌وهشتمین نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران گفت: مصلی جای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست و امیدواریم در سال آینده‌ در منطقه عباس‌آباد با همکاری شهرداری تهران‌ شاهد برپایی نمایشگاه کتاب تهران باشیم‌ِ، روشن شد که امیدهایی اشعری در سال 1392 رنگ باخته‌اند.

خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز مرداد ماه سال جاری خبر از اتمام عملیات اجرایی باغ کتاب داد.

حال باید تا اردیبهشت 1395 و بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران منتظر شد تا ببینم این پروژه افتتاح و تعویق بالاخره به نتیجه خواهد رسید یا خیر؟!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: