آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 آذر ماه 1394 = 24-11 2015

انتقاد دموکراتها از سياست اوباما در قبال داعش

روزنامه واشنگتن پست نوشت: دموکراتهای آمریکا نیز ناموفق بودن سیاست اوباما در مقابله با داعش را تکرار کردند.

این روزنامه نوشت: دموکراتها نیز مانند جمهوریخواهان به انتقاد و ابراز ناامیدی از سیاست های شکست خورده اوباما در قبال داعش پرداختند. در همین چارچوب، سناتور دموکرات، داین فاینستاین از ایالت کالیفرنیا و عضو ارشد کمیته اطلاعات سنا در برنامه "فیس د نیشن" در شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: فکر نمی کنم این رویکرد کافی باشد.

وی افزود: ما سالها وقت نداریم. ما باید اکنون تهاجمی رفتار کنیم. داعش سی هزار جنگجو دارد. منابع مالی دارد، در حال گسترش در کشورهای دیگر است و این مشکل بسیار بزرگی است. داعش بسیار قدرتمند است و باید با شیوه ای بسیار قوی با آن مقابله کرد.

وی افزود زمان زیادی گذشته است و همه چیز به جای بهتر شدن بدتر شده است.

این سناتور دموکرات همچنین گفت: ممکن است مناطقی که داعش در سوریه و عراق تصرف کرده بود بازپس گرفته شده باشد اما آنها در کشورهای دیگر موفقیت های زیادی کسب کرده اند، دو حمله در تونس، پیشرفت هایی در لیبی، صحرای سینا و موفقیت هایی که همچنان ادامه دارد.

لئون پنتا، رئیس سابق سیا و وزیر دفاع سابق آمریکا نیز در برنامه "میت د پرس" در شبکه ان بی سی گفت: عملیات نابود کردن داعش که رئیس جمهور آن را توضیح داده است خوب است اما منابعی که باید از آن ها برای مقابله با داعش استفاده شود کافی نیست. در نتیجه ما باید برای مقابله با داعش تهاجمی تر و متحدتر باشیم.

وی افزود: ما باید حملات هوایی خود را افزایش بدهیم، باید نیروهای زمینی به خصوص سنی ها و کردها را سازماندهی کنیم و به آنها کمک تسلیحاتی کنیم تا بتوانند مناطقی که داعش تصرف کرده است بازپس بگیرند. ما همچنین باید تعداد نیروهای ویژه و مشاوران اطلاعاتی خود را افزایش دهیم تا نه فقط این نیروها را هدایت کنند بلکه موفقیت تلاش هایمان را تضمین کنند.

پنتا همچنین گفت: خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از عراق به این هرج و مرج کمک کرد.




homa November 24, 2015 02:10 PM

بزرگترین اشتباه سیاسی اوباما بمحض رسیدن به مقام ریاست جمهوری برگرداندن هزاران نفراز سربازان امریکائی درعراق جنگ زده شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: