آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 آذر ماه 1394 = 27-11 2015

رژیم ایران چگونه از داعش بهره‌ برداری می‌کند

یک نشریه آمریکايی نوشت: رژیم تهران صرفنظر از لحن دلسوزانه اش هیچ تردیدی در استفاده از داعش برای رسیدن به اهداف خود ندارد.

رژیم ایران چگونه از داعش بهره‌ برداری می‌کند

نیوزویک نوشت: رژیم ایران از مسئله داعش به عنوان فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند. در چنین شرایطی آيا می توان به رژیم ايران به‌ عنوان متحد در جنگ عليه داعش اعتماد کرد؟

این منبع نوشت: ممکن است رژیم ایران حمله مرگبار داعش در پاریس را محکوم کرده باشد، اما این حمله تروریستی به رژیم تهران فرصت دیپلماتیک بزرگی برای پیشبرد اهدافش در منطقه می دهد.

نیوزویک نوشت: مسئله این است که رژیم ایران و جامعه جهانی اهداف مشترکی در سوریه ندارند. از نظر رژیم ایران، جلوگیری از سقوط اسد از اولویت برخوردار است و مبارزه با داعش همچنان در رتبه دوم اهمیت قرار دارد. داعش برای رژیم ایران تا آن اندازه خطر فوری محسوب نمی شود که بخواهد به بهای کنار گذاشتن هدف اصلی خود که حفظ اسد در قدرت است، با نیروهای مخالف برای جنگ با داعش همکاری کند.

این منبع نوشت: به علاوه، داعش در خدمت یکی از اهداف رژیم ایران است. حکومت ترور و وحشت داعش و بلند پروازی های جهانی آن موجب شده است توجه جامعه بین المللی از قتل عام مردم سوریه به دست رژیم بشار اسد منحرف شود. این یک شانس آشکار برای مبارزه مشترک تهران با مسکو برای حفظ رژیم کنونی سوریه است.

نیوزویک نوشت: رژیم تهران صرفنظر از لحن دلسوزانه اش هیچ تردیدی در استفاده از داعش برای رسیدن به اهداف خود ندارد. این اشتباه مذاکره کنندگان آمریکایی خواهد بود که به امید ایجاد یک ائتلاف گسترده بر ضد داعش، درخواست های رژیم تهران را مبنی بر باقی ماندن اسد در قدرت بپذیرند. چنین اقدامی شانس یافتن یک راه حل سیاسی واقعی در سوریه را از بین می برد.



freedom November 27, 2015 10:10 AM

این جریان به خوبی روشن هست ،که جمهوری ضد مردمی و فاشیستی اسلامی ایران تا آنجایی که بتواند از آشوبهای سوریه بهربرداری میکند و خواهد کرد ،
این حکومت در صلح و آرامش در خاور میانه نمیتواند بر جا بماند ،

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: