آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 آذر ماه 1394 = 01-12 2015

هشدار؛ خطر گسترش خشونت در کشور

روزآنلاین: حمله گروهی از اوباش با سلاح سرد به جلسه سخنرانی آذر منصوری فعال اصلاح طلب در شهر یاسوج با واکنش تند نیروهای سیاسی روبرو شده و حتی در جلساتی سخن از تهیه نامه ای خطاب به رییس جمهور و تهدید به تحریم انتخابات به میان آمده است. روزنامه های دوشنبه در حالی در این باره نوشته بودند که حسین شریعتمداری با لحن عوامانه اصلاح طلبان را گروهی مفلوک خوانده بود که سخن از ائتلاف با این و آن بلوف هایی است که می زنند.

بعد از حادثه ورامین که با واکنش تند لفظی وزیر کشور و دولتمردان روبرو شد و گفته شده که پرونده نماینده پایداری حاضر در مراسم به عنوان تحریک مردم به شورش به قوه قضاییه رفته است دومین برخورد خودسرها با نشست‌های اصلاح‌طلبان این‌بار به فاصله ١٠ روز در یاسوج اتفاق افتاد. با دو مضروب و یک مجروح،١٠ روز پیش بود که در قرچک ورامین، دلواپسان با هدايت نماینده عضو جبهه پايداري این شهر، به سخنران نشست اصلاح‌طلبان یعنی موسوی‌لاری حمله کرده و عمامه از سر او انداختند. این‌بار یک نشست دانشگاهی با هجوم دانشجوهای دلواپس لغو شد و سه نفر هم در پی این هجوم مصدوم شدند که یکی از آنها در بیمارستان بستری است.

روزنامه اصلاح طلب بهار هم در گزارش اصلی خود نوشته: تندروها و گروه هاى فشار عزم خود را جزم کرده اند تا از همين حالا بازى باخته را برهم بزننـد. روز گذشـته پـرده ديگـرى از نمايـش خودسرىشان را روى صحنه بردند و با همه الگوهاى ساليان دورشان، وارد ميدان شدند. اين بار پاى سلاح سرد هـم به غائله شـان باز شـد تـا سخنرانـى آذر منصورى، عضو شوراى مركزى حزب اتحاد ملت، در ياسوج با حملات آنهـا به هم بخـورد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در مقاله ای در روزنامه ایران با اشاره به افزایش حمله خودسران به سخنرانی ها و تجمعات قانونی گروه های سیاسی نوشته: اگر بی‌قانونی‌ها و قانون‌شکنی‌ها و اقدامات فراقانونی استمرار یابند، علاوه بر تزریق خشونت به جامعه، سبب زیر سؤال رفتن سلامت و امنیت روانی جامعه می‌شوند. این اقدامات بویژه در آستانه انتخابات می‌تواند امنیت روانی انتخابات را به مخاطره بیندازد و از اکنون یک فضای زور، وحشت و ارعاب را به جامعه تسری دهد.

صادق زیبا کلام در مقاله ای در قانون نوشته: حمله به سخنرانی ها و تلاش در بر هم زدن سخنرانی ها از سوی گروه های فشار و جریانات وابسته به تندروها در این سال ها زیاد اتفاق افتاده و کسانی که برنامه هایشان لغو و مورد تهدید قرار می گرفتند از جمله خود من ظرف شش ماه گذشته چند مورد از برنامه هایم که بعضا نهاد های رسمی متولی آن بودند، تعطیل شد.

این استاد دانشگاه که خودش چندباری تا به حال موضوع حملات گروه های فشار به جلسات سخنرانی اش بوده است اظهار نظر کرده که: این رویدادها را مسئولان می‌توانند کنترل کنند. نمی توان پذیرفت این افراد خودسر هستند و نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد. ممکن است نهاد خاصی به این افراد دستور العمل ندهد که جلسات را به هم بزنید اما خیلی از نهاد ها می‌توانند این افراد را کنترل کنند گرچه عزم و اراده ای برای این امر وجود ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: