آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 فروردین ماه 1395 = 24-03 2016

دلارهای آزادشده برای موشک/تعطیلی سفارتخانه ها

کسری بودجه و تلاش برای تقویت اعتبار حوزه موشکی سپاه پاسداران

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی می‌گوید اعتباری ۵ هزار میلیارد تومانی از محل دارایی‌های آزاد شده برای تقویت بودجه نظامی و موشکی اختصاص می‌یابد. هم‌زمان اعلام شد که برخی سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی به خاطر کمبود پول تعطیل شده‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، حسین سبحانی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روز پنجشنبه ۵ فروردین به خبرگزاری "خانه ملت" گفت یک ردیف اعتباری ۵هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه برای تقویت حوزه نظامی و دفاعی کشور قرار گرفته که به رای نمایندگان گذاشته می‌شود. سبحانی‌نیا افزود: «تحقق این اعتبار به دارایی‌های آزاد شده بستگی دارد.»

در لایحه بودجه ۹۵ که دی‌ماه ۹۴ به مجلس ارائه شد، سهم نهادهای نظامی ۱۵درصد افزایش یافته است. بیشترین بودجه در این لایحه با ۹۶۲۸میلیارد تومان به سپاه پاسداران اختصاص یافته است. اعتباری ۵هزار و ۷۴۳ میلیارد تومانی نیز برای ستاد مشترک ارتش اختصاص یافته که رشدی ۱۶/۳درصدی نسبت به سال قبل دارد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در ۱۵ دی‌۹۴ هنگام بازدید از یک پایگاه موشکی سپاه گفته بود که مجلس از افزایش اعتبار برنامه موشکی در برنامه ششم توسعه حمایت می‌کند.

این در حالیست که دولت روحانی با کسری شدید بودجه روبروست. نسخه‌هایی که تاکنون تجویز شده‌اند از جمله اقتصاد غیرمتکی به نفت، تحرکی ایجاد نکرده‌اند. چشم‌ها به بازار انرژی و افزایش بهای نفت دوخته شده است.

تعطیلی چند نمایندگی سیاسی در خارج

تلاش کمیسیون امنیت ملی مجلس برای افزایش اعتبار و بودجه نهادهای نظامی در حالی است که برخی نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی به خاطر مشکلات مالی و کمبود بودجه تعطیل شده‌اند.

باقر حسینی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس روز پنجشنبه ۵ فروردین به خبرگزاری "خانه ملت" گفته است که چند سفارت‌خانه به خاطر نبود منابع مالی بسته شده‌اند. حسینی نگفته که این سفارت‌خانه‌ها در کدام کشورها قرار دارند اما چنین وضعیتی را برای کشور "نامطلوب" خوانده است.



Mahtab March 24, 2016 07:54 PM

این احمقها دوباره همان حماقت را قصد دارند تکرار کنند و پول این ملت بیچاره را خارج موشک کنند همانطور که خارج بمب کردن و به هیچ جا نرسیده، نادانان نفهمیدن که روزی که باید کله پا بشوند دیگه این مهمات هیچ دردشون رو دوا نمیکنه همانطور که برای شاه نکرد خاک بر سرتون

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: