آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 فروردین ماه 1395 = 28-03 2016

اصابت سه راکت به ساختمان پارلمان افغانستان

بامداد دوشنبه ۹ فروردین، سه راکت به ساختمان پارلمان افغانستان اصابت کرد.

به گزارش مهر به نقل از آژانس خبری «پژواک»، سه راکت به ساختمان و محوطه پارلمان اصابت کرد که تلفاتی در پى نداشته است. اين راکت‌ها، حوالى ساعت ١٠ صبح به وقت محلی به ساختمان پارلمان افغانستان اصابت کرده‌اند.

«عبدالغفار غور زنگ» سرپرست امور امنيتى پارلمان افغانستان گفت: يک راکت به يکى از ساختمان‌ها و دو راکت ديگر به محوطه پارلمان افغانستان اصابت کرده که تلفاتى در بر نداشته است.

غور زنگ در ادامه افزود: تحقيقات در این زمينه آغاز شده و نتيجه اين بررسى‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. «صديق صديقى» سخنگوى وزارت کشور، اصابت راکت به محوطه پارلمان افغانستان را تاييد کرد.

وی گفت: تاکنون از تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است اما بررسى‌هاى پلیس در این زمينه شروع شده است.

اين درحالي است که ژنرال «تاج محمد جاهد» سرپرست وزارت کشور افغانستان امروز به مجلس افغانستان فرا خوانده شده بود. مسئولیت اصابت اين راکت‌ها را گروه طالبان برعهده گرفته است.

«ذبيح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، در ايميلى که به آژانس خبری پژواک ارسال کرده، نوشته است: گروه طالبان ساعت ١٠صبح امروز، در نواحی شهر کابل، ساختمان پارلمان را هدف حملات موشکی قرار داده است.

ساختمان پارلمان افغانستان توسط دولت هند احداث و به دست «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور در ماه‌های گذشته افتتاح شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: