آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 فروردین ماه 1395 = 31-03 2016

جزئیات خنثی شدن عملیات تروریستی در فرانسه

دادستان پاریس اعلام کرد که در خانه یک مظنون فرانسوی به عضویت در گروه تروریستی داعش که هفته گذشته بازداشت شد، انباری از اسلحه و بمب پیدا شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری فرانس 24، دادستان پاریس همچنین از برنامه ریزی این فرد برای انجام حمله ای قریب الوقوع خبر داد.

بر اساس این گزارش، مقام های فرانسوی هنوز نمی دانند اهداف حمله ای که فرد مظنون در نظر داشته چه بوده، اما دادستان پاریس گفته است این حمله احتمالی می توانست به شدت جدی باشد.

نام این مظنون 34 ساله رضا کریکت است که همچنین متهم به همکاری و اجرای حملات پاریس در 13 نوامبر می باشد.

در 13 نوامبر 2015 یک رشته حملات هماهنگ شده تروریستی از جمله تیراندازی و بمب گذاری انتحاری در برخی نقاط شهر پاریس منجر به کشته شدن 130 نفر شد.

نتیجه تحقیقات اولیه نشان می دهد رضا کریکت، نقشی کلیدی در تهیه منابع مالی شبکه داعش از طریق دزدی داشته است.

بنا به گفته مقام های فرانسوی، کریکت در تابستان گذشته به اتهام جذب نیرو برای گروه های افراطی در سوریه به صورت غیابی در بلژیک محکوم شده بود.



اردلان April 1, 2016 08:15 AM

من فکر میکنم فرانسویها با اشتباهات خیلی بزرگی که بخصوص بعد از شکست در الجزایر مرتکب شدنند این بود که از ده 60 میلادی به بعد با موافقت ورود فوج فوج اعراب شمال افریقا به فرانسه و اجازه اقامت دائم به آنها یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی خودشون رو از دوران ناپلئون بناپارت تا حالا انجام دادند البته نداشتن شناخت کافی از نفوذ اسلام با خط و خطوط مختلف در نظر مسئولین وقت فرانسه و بیخبری مطلق آنها ناشی از تاثیرات خیلی شدید و منفی مذهب اسلام بر روش زندگی فرانسویهای عرب تبار الجزایری، مراکشی، لیبیایی، تونسی و بعد از اینها باپیوستن اعراب خاورمیانه ای و نفوذ اسلام خمینی در فرانسه طبیعی هست که ما باید از حالا به بعد شاهد فرانسه ای نا آرام و متلاتم باشیم من گمان نکنم پلیس ویژه و نیروهای امنیتی فرانسه و بلژیک بتوانند از پس این حملات تروریستی بر بیاند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: