آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 3 خرداد ماه 1395 = 23-05 2016

رژیم ایران در لیست سیاه آمریکا باقی می ماند؟

یک کارشناس مسائل بین الملل در تهران با اشاره به بیانیه آمریکا و چند کشور اروپایی درباره داد و ستد با رژیم ایران گفت: «این بیانیه قطعا نمی تواند تردید بانک ها و شرکت های اروپایی درباره داد و ستد با ایران را به طور کامل از بین ببرد.»

به گزارش سایت فرارو، علی خرم (دیپلمات سابق جمهوری اسلامی و نزدیک به جناح رفسنجانی) تصریح کرد: «بنابراین علی رغم صدور چنین بیانیه ای، تاثیر آن زیاد نیست چون اقتصاد در این کشورها دولتی نیست و شرکت ها و بانک ها منتظر نظر مقامات دولتی نمی مانند. ملاک برای آنها اطمینان به این است که بدانند سرمایه گذاری در آن کشور باصرفه و سودآور است و به لحاظ بین المللی مورد جریمه و تنبیه قرار نمی گیرند.»

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: «ایران اکنون از یکسو توافق هسته ای را اجرا می کند اما از سوی دیگر کشوری که طرف اصلی ما است (آمریکا) را به طور کامل زیر سوال می برد. وقتی ایران این کار را می کند طرف مقابل هم تلاش هایی در جهت مخالف انجام می دهد. به طور مثال آمریکا اکنون می تواند ایران را از لیست سیاه خود بردارد یا برندارد و وقتی می بیند ایران، آمریکا را دشمن می نامد از لیست سیاه بر نمی دارد. لذا اکنون برجام اجرا می شود اما اینکه مواهب آن در عمل به ایران بازمی گردد بستگی به رفع خصومت دارد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: