آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 خرداد ماه 1395 = 26-05 2016

رودخانه‌های زیبای مازندران بوی فاضلاب می‌دهند

ورود انواع فاضلاب‌های خانگی، شهری و بیمارستانی حال‌وروز رودخانه‌های مازندران که از آن به‌عنوان مادر دریا یاد می‌شود را ناخوش کرده است.

به گزارش مهر، روند رو به رشد آلاینده‌ها، نفس رودخانه‌ها که از آن به‌عنوان مادر دریاها یاد می‌شود را نیز بند آورده و به‌جای آب، جوی فاضلاب در برخی از این شریان‌های حیاتی به راه افتاده است.

بیش از ۱۴۰ رودخانه کوچک و بزرگ در مازندران جریان دارد که عبور رودخانه‌ها در حاشیه و میان شهرها و روستاها سبب شده که انواع فاضلاب‌های خانگی، زهکش شهرها و فاضلاب کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و در برخی موارد حتی فاضلاب‌های خطرناک بیمارستانی در رودخانه‌ها تخلیه می‌شود.

یک استاد رشته محیط‌زیست گفتگو با خبرنگار مهر به عوامل آلودگی رودخانه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: فاضلاب سرویس‌های بهداشتی و ظرف‌شویی رستوران‌های بین‌راهی به‌ویژه در مسیر جاده‌های هراز، چالوس، فیروزکوه و... و. بدون واسطه وارد رودخانه‌های حاشیه جاده شده و در پایین‌دست، ماهیان سرد آبی استخرها با همین آب‌ها پرورش‌یافته که به انواع میکروب آلوده می‌شوند.



نسل بیدار May 27, 2016 09:48 AM

باور کنید همه ایران بوی فاضلاب می‌‌دهد * اما چه کنیم که مردم ما یا بی‌ حس شده‌اند و یا خودشان را به بی‌ حسی زده‌اند و خبر ندارند سی‌ و هفت سال است که در چه فاضلابی دست و پا میزنند ‌ای کاش ما هم مانند آنها ک‌ر و کور و لال و بی‌ حس می‌‌بودیم شاید از این همه بیداد که کشور ما در آن غرق شده کمتر زجر می‌‌کشدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: