آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 7 خرداد ماه 1395 = 27-05 2016

هیروشیما؛ اوباما توپ را به زمین ژاپنی ها انداخت

رئیس جمهور آمریکا که برای نشست گروه هفت موسوم به G7 به ژاپن سفر کرده است، امروز وارد هیروشیما شد تا از موزه و پارک یادبود صلح این شهر دیدار کند.

باراک اوباما روز جمعه طی سخنانی در اولین دیدار یک رئیس جمهور آمریکا از محل بمباران اتمی هیروشیما گفت: ما شاهد اتفاقات ناگواری در ژاپن بودیم. هزاران کره ای و ژاپنی و آمریکایی جان شان را از دست دادند. روح آنها با ما صحبت می کند.

وی افزود: حقیقت جنگ این نبود که هیروشیما را مخروبه کرد، بلکه کسانی که در آن زمان تصمیم گیر بودند این اقدام را انجام دادند، آنها بر ضد همنوعان خود اقدام کردند و تاریخی را رقم زدند که با جنگ و خونریزی شناخته می شود. در آن زمان اتفاقاتی افتاد که منجر به فروپاشی امپراتوری ها شد.

رییس جمهور آمریکا پیش تر گفته بود که در سفر خود به ژاپن بابت بمباران اتمی هیروشیما عذرخواهی نمی‌ کند.

روز 26 ژوئیه 1945 دولت آمریکا به ژاپن هشدار داد که اگر تسلیم نشود و به جنگ پایان ندهد، ویرانی عظیمی در انتظارش خواهد بود. برخی در ژاپن درخواست صلح کردند اما نخست وزیر ژاپن این هشدار آمریکا را رد کرد.

هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا که در آوریل 1945 بلافاصله بعد از مرگ فرانکلین روزولت، رئیس جمهور دوران جنگ آمریکا به قدرت رسید، دستور داد تا در اولین فرصت پس از سوم اوت که وضعیت هوا اجازه می‌دهد، بمباران اتمی ژاپن انجام شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: