آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 31 خرداد ماه 1395 = 20-06 2016

چرا روزنامه‌ نزدیک به رفسنجانی توقیف شد؟

بدنبال شكايت سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامي ، روزنامه « قانون» از سوي دادستاني توقيف شد. این روزنامه پس از انتقاد از اطلاعات سپاه پاسداران و کیفت زندان‌های جمهوری اسلامی توقیف شد

در نامه توقيف روزنامه قانون آمده است كه نظر به اعلام جرم سازمان اطلاعات سپاه و معاونت حقوقي و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي عليه روزنامه قانون داير بر افترا و نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي ، مستندا به بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسي در راستاي وظايف قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع از جرم و در راستاي ماده ۱۱۴ آئين دادرسي كيفري ، روزنامه قانون توقيف مي باشد.

گزارش رادیو فرانسه: در گزارش روزنامه قانون با نام "مصوبه آخر: وزارت اطلاعات ۲" که در انتقاد از طرح نحوه ممنوعیت انتصاب اشخاص در مشاغل حساس منتشر شده، آمده است: "نهادها و ارگان احراز صلاحيت افراد براي مشاغل حساس، قوه قضاييه، وزارت اطلاعات كشور و سازمان اطلاعات سپاه اعلام شده است. اين به اين معناست كه از اين پس دو نهاد موازي رصد اطلاعاتي را انجام خواهند داد و كاري كه بر عهده قوه قضاييه و وزارت اطلاعات كشور بود اكنون به دست اطلاعات سپاه نيزانجام خواهد شد."

همچنین هفته گذشته، عباس جعفری دولت‌ آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از تعقیب قضایی مهناز مظاهری مدیرمسئول روزنامه قانون به علت انتشار گزارشی از مشاهدات عينی بازداشت يك روزه در ندامتگاه بزرگ تهران که با عنوان "۲۴ ساعت لعنتی" منتشر شده بود، خبر داد.

دولت آبادی گفت که مدیر مسئول قانون به دنبال اعلام شکایت سازمان زندان هاتحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

آن چه در گزارش روزنامه قانون منتشر شده بود گفت وگوي این روزنامه با يكي از افرادي است كه براي ۲۴ ساعت در زندان بزرگ تهران بوده و از آنچه در اين ۲۴ ساعت بر او گذشته، سخن مي‌گويد.

گفت‌وگوشونده روزنامه قانون که مجرم نبوده و فقط برای قرار کفالت زندانی شده بود، از "توهين‌هاي مكرر" زندانبانان گفته و اینکه آنان پول نقد و كارت بانكي این زندانی را هم از او گرفتند و "زنداني بدون پول با يك جفت دمپايي در بيابان تاريك رها مي شود."

" قيچي كردن كت يك ميليوني"، "كوتاه كردن موها"، " سوختن كارت بانكي" و ... دیگر بلاهایی است که سر این زندانی می‌آید.



Mahmoud June 20, 2016 09:10 PM

بله آقای ظریف با ظرافت و پرویی کامل میگه ما در ایران آزادی داریم، ی انتقادی کرده به مافیا ولو که این انتقاد سازده باشه این جانیان بر نمیتابند، ۷% مافیا و ملایان بیسواد گدا گرسنه حکومت رو گرفتن دستشون و دارند میتازند و هیچ کسی حق نداره بگه بالای چشمتان ابروست، مرگ و ننگ بر خامنه ای بیناموس و مزدورانش، ی مشت مافیای کثیف

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: