آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 تیر ماه 1395 = 22-06 2016

ایران؛ قاچاق سکه‌ های هخامنشی از طریق مترو

روزنامه شهروند: مرد قاچاقچی که نخستین سکه‌های مربوط به دوران هخامنشی را از طریق مترو جابه‌جا می‌کرد، در ایستگاه شهید بهشتی تهران دستگیر شد. متهم قصد داشت این سکه‌ها را در خیابان بخارست به سرکرده قاچاقچیان عتیقه تحویل دهد.

با توجه به سابقه کشف اشیای قاچاق و عتیقه در روز‌های گذشته در ایستگاه‌های شهر تهران، ماموریت‌های هدفمند توسط گشت انتظامی مترو تشدید شد تا این‌که روز ٢٦ خردادماه عوامل گشت انتظامی مستقر در ایستگاه شهید بهشتی به مرد جوانی که درحال حمل یک کوله پشتی حجیم بود، مشکوک شدند.

فرد مظنون به محض مشاهده پلیس قصد مخفی شدن در میان جمعیت را داشت که دستگیر و توسط عوامل انتظامی به مقر منتقل شد.

در بازرسی بدنی از متهم یک عدد سلاح سرد و یک کیسه پارچه‌ای حاوی ٢٥ عدد سکه هخامنشی کشف ‌شد و در بازجویی‌ها ماموران دریافتند که متهم سکه‌‌ها را از فردی به نام علیرضا در خرم‌آباد گرفته است.

فرد تبهکار برای فریب پلیس ادعا می‌کرد سکه‌ها تقلبی است. ماموران در بررسی تلفن متهم فیلم‌هایی از کاوش کوه مشاهده کردند و سپس با تکمیل تحقیقات متوجه شدند که این سکه‌‌ها اصل و قرار است به دست سرکرده‌ای در خیابان بخارست برسد.

قاچاقچی عتیقه قصد داشت با تحویل همه سکه‌ها آزاد شود که رشوه او ضمیمه پرونده شد و تبهکار حرفه‌ای در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.طبق گزارش ارایه‌شده از سوی کارشناس سازمان میراث فرهنگی، سکه‌های مکشوفه مربوط به دوره هخامنشی است و جزو نخستین مسکوکات ضبط شده در ایران باستان به‌شمار می‌آید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: