آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 5 تیر ماه 1395 = 25-06 2016

دغدغه رئیس جمهوری از نبود روحیه پهلوانی

دغدغه رئیس جمهوری از نبود روحیه پهلوانی در سیاست، درد اجتماعی است
یاسوج- ایرنا- یک استاد دانشگاه گفت: دغدغه رئیس جمهوری از نبود اخلاق پهلوانی در سیاست درد ملت و به خصوص جامعه دانشگاهی است و از مجرای عقلی و احساسی قابل تأمل است زیرا که رفتار غیر اخلاقی و بدور از شان برخی جریانات و افراد سیاسی با روحیه اسلامی و انقلابی سازگار نیست .
دغدغه رئیس جمهوری از نبود روحیه پهلوانی در سیاست، درد اجتماعی است
سیده خدیجه توفیقیان روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا با اشاره به نگرانی ریاست جمهوری از حاکم نبودن روحیه پهلوانی در جامعه وبرخی رقبای سیاسی خود افزود: دکتر روحانی مرام خوبی را برای الگو پذیری سیاسیون انتخاب کردند چرا که مرام و معرفت پهلوانی غیرت، شجاعت، مردانگی، وفاداری و اخلاق مداری است .
وی بیان کرد: یک پهلوان سیاسی ابتدا در فکر و هدفش دیگران جای دارند از خود خواهی و منفعت طلبی به سمت دگرخواهی و کمک به کسانی که انتظاراتی دارند، حرکت می کند.
این استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هدف از تشکیل امت اسلامی پیروی از روحیه جوانمردانه و اخلاق مدارانه رسول الله است گفت: متاسفانه شرایط سیاسی جامعه ما به حدی آسیب دیده است که ثباتی در عمل کسانی که وارد سیاست می شوند خیلی دیده نمی شود .
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خطاب به جریانها و احزاب سیاسی افزود: در سایه پرچم اسلام باید آموزه های دینی را که قطعا روحیه پهلوانی و جوانمردی از مهمترین مولفه های آن است به کار گرفت و از این طریق روحیه واحدی را که نشأت گرفته از معارف اسلامی و اخلاق است به صورت یک سلسله احکام متعالی در جامعه پیاده کرد.
این استاد دانشگاه با بیان این که اسلام یک دستور اجتماعی برای اجتماع خود مقرر داشته که جامعه را از سرایت و نفوذ اختلاف که منجر به فساد و از هم پاشیدگی می شود باز داشته است ،افزود:در شرایط کنونی برای پیشبرد بهتر اهداف انقلاب سیاسیون و متولیان امر در این خصوص تأمل و تدبیر بیشتری داشته باشند.
وی به لزوم تلاش همه جریان های سیاسی برای کمک به اقتدار وکار آمدی نظام اشاره کرد و افزود: اجزاب و لیدرهای جریان های سیاسی مقوله مکارم اخلاق را که مهمترین رسالت نبی مکرم اسلام (ص) و اصل و ریشه حیات طیبه اجتماعی است، بیش از پیش مراعت کنند.
توفیقیان تلاش کارگزاران نظام و دولت یازدهم برای عملی شدن برنامه های وعده داده شده و نیز لزوم حمایت رقبا برای کمک به حفظ آرامش روحی و روانی جامعه و پرهیز از سیاه نمایی را لازمه نشاط سیاسی و فضای امید یخش در جامعه دانست.

*قهرمان با پهلوان متفاوت است
این استاد دانشگاه گفت: قهرمان یعنی کسی که صرفا مدال طلا می گیرد اما پهلوان، کاپ اخلاق می گیرد.
خانم توفیقیان افزود: در کوران رقابت،قهرمان، گاهی فارغ از سجایای اخلاقی است اما پهلوان، متعهد به رعایت اخلاق است و برای یک قهرمان پیروزی به هر قیمتی مهم است اما برای یک پهلوان این روحیه برعکس است.
وی تصریح کرد: قهرمانی سیاسی، فارغ از اخلاق است، نظیر آنچه که به ماکیاولیسم معروف است،' هدف وسیله را توجیه می کند'.
این استاد دانشگاه برخی انگ زدن ها و شیوه های ناصحیح در رقابت های سیاسی را مضمحل کننده اخلاق پهلوانی در سیاست دانست و افزود: آنچه در برخی مناظره های 88 به نمایش گذاشته شد، تصویر عینی یک قهرمانی سیاسی نازیبا بود که با تهمت زدن و خندیدن نماد قهرمانی سیاسی برای برخی شد اما خویشتنداری مصلحتی دراین مناظره ها ذات پهلوانی و منشی اخلاقی داشت.
توفیقیان گفت:در پهلوانی سیاسی، تقوای سیاسی، مهمترین رکن زندگی یک سیاستمدار است و درکنار این تقابل فکری حیثیت انسانی و مقام انسانی نه سیاسی رقیب، اهمیت دارد.
وی به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر انتشار اخبار برخی رسانه ها برای تضعیف دولت اشاره کرد و افزود: رویکرد اطلاع رسانی تخریبی رقبا گامی به دور از اخلاق است در شرایطی که نقد منصفانه در این عرصه می تواند راهگشای برخی کاستی ها باشد.
وی گفت: نادیده گرفتن خدمات، تلاشها و اقدام های دولت بیانگر این واقعیت است که برخی رقبای آن در رعایت تقوای سیاسی، به دره بی اخلاقی سقوط کرده است.
توفیقیان تصریح کرد: این که برخی رقبای سیاسی با چشم پوشی از واقعیت ها برای پیروزی به هر وسیله ای پناه می برند با مشی و آرمان های انقلابی و اخلاق پهلوانی در سیاست منافات دارد.
این استاد دانشگاه معتقد است: اصل انقلاب مبتنی بر دین بوده و دین یک طریقت اخلاقی است و رعایت تقوای سیاسی باید از ارکان رفتار مسئولان و فعالان سیاسی یک نظام دینی باشد.
وی به جنبه آرمانی پیام رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود:پهلوانی سیاسی زاییده کلاس اخلاق است نه سیاست و رفتارهای متحجرانه برخی سیاسیون و احزاب سیاسی با آنچه اسلام رحمانی می گوید، فاصله دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: