آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 تیر ماه 1395 = 28-06 2016

روابط مسکو و آنکارا؛ پاسخ پوتین به اردوغان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کاخ کرملین امروز اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فردا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تلفنی گفتگو خواهد کرد اما عادی سازی روابط بین دو کشور نیازمند زمان است.

پیش‌تر کرملین اعلام کرد که اردوغان نامه‌ای را برای عذرخواهی به پوتین ارسال کرده و در آن نسبت به رویداد سقوط هواپیمای نظامی روسی ابراز تأسف نموده است.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی کرملین صادر شد، اردوغان در نامه خود تأکید کرده که آنکارا مایل است هرآنچه ممکن است را برای احیای روابط دیرین دوستانه دو کشور انجام دهد.

همزمان با اعلام این خبر، رسانه های ترکیه گزارش دادند که رئیس جمهور این کشور در نامه به همتای روس خود تسلیت گفته و اشاره ای به عذرخواهی صریح نکرده است.

پاسخ امروز پوتین به نامه اردوغان در حالیست که یک مقام دولت آنکارا گفته: در پی ارسال نامه‌ اردوغان به رئیس جمهور روسیه، پیشرفت مهمی در روابط این دو کشور حاصل شده است.

انتظار می رود با نامه اردوغان و فارغ از برداشت هر طرف مبنی بر عذرخواهی یا تسلیت، چرخ روابط دوجانبه حرکت کند و روابط سیاسی نیز احیا شود، ولی دو کشور همچنان در بحران سوریه مقابل هم قرار دارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: