آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 مرداد ماه 1395 = 09-08 2016

مقام آمریکايی سلیمانی را تهدید به مرگ کرد

یک مقام اطلاعاتی آمریکا گفته: ما باید روسها و نیروهای رژیم ایران را در سوریه بکشیم.

به گزارش صداوسیما، مایک مارل معاون سابق رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) در مصاحبه با چارلی رز گفت: آمریکا باید با کمک کردن به گروه های مخالف میانه روی سوری و در اختیار گذاشتن آنچه برای کشتن روس ها و نیروهای رژیم ایران در سوریه نیاز دارند این کار را انجام دهد.

چارلی رز در ادامه مصاحبه خود پرسید: آیا ما باید با کشتن روسها و نیروهای رژیم ایران در سوریه این کار را بکنیم؟

مقام اسبق سیا گفت: آری به طور مخفیانه. ما از پنتاگون به همه دنیا اعلام می کنیم که این کار را نکرده ایم، ولی باید اطمینان یابیم که مسکو و تهران از این موضوع آگاهی دارند.


پوتین درپی ایجاد پایگاه دائمی در سوریه

اظهارات این مقام سابق سیا در حالی بیان می شود که رئیس جمهور روسیه به‌ صورت رسمی پیش‌نویس توافق ایجاد پایگاه دائمی این کشور در سوریه را برای تصویب به دوما فرستاده است.

سال گذشته مسكو و دمشق بر سر پيش‌نويس‌ توافقي به نتيجه رسيدند كه براساس آن نيروي هوايي روسيه و جنگنده‌هاي اين كشور به‌صورت «نامحدود» در پايگاه هوايي حميميم لاذقيه حضور خواهند داشت.

در متن اين توافق كه در اقدامي كم‌سابقه در وب‌سايت وزارت دفاع روسيه قرار گرفته آمده است كه اين اقدام براي تضمين صلح و ثبات در منطقه صورت مي‌گيرد.

براي نخستين‌بار است كه متن چنين توافقي به‌صورت عمومي منتشر مي‌شود و معمولا جزئيات چنين مسائلي براي چندين دهه محرمانه باقي مي‌ماند.

كميته دفاعي دوما اعلام كرده كه تصويب اين توافق با اولويت ويژه در دستور كار قرار خواهد گرفت تا اين مسئله به سرعت اجرايي شود.

براساس توافق صورت گرفته دولت سوريه ساختمان‌ها و تاسيسات لازم در پايگاه هوايي را بدون پرداخت وجهي در اختيار روسيه قرار مي‌دهد.

خيز جديد براي حضور دائمي نظامي روس‌ها در حالي صورت گرفته كه بي‌بي‌سي تصاويري از حضور نيروهاي ويژه انگليس در سوريه منتشر كرده كه اين نيروها را در حال كمك به گروه شورشي مسلح موسوم به «ارتش آزاد سوريه» نشان مي‌دهد.

مقام‌هاي وزارت دفاع انگليس به‌دنبال انتشار اين تصاوير اعلام كرده‌اند در اين رابطه حاضر به اظهارنظر نيستند.

به گفته شاهدان عيني، نيروهاي ويژه انگليس در پايگاهي در شرق سوريه حاضر هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: