آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 شهریور ماه 1395 = 28-08 2016

اژه ای: تایید بازداشت یک عضو تیم هسته ای

سخنگوی قوه قضائیه امروز شایعات مربوط به دستگیری یک عضو تیم هسته‌ای را تایید و تصریح کرد: اصل خبر دستگیری این شخص صحت دارد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص وجود یک عامل نفوذی در تیم هسته‌ای اظهارداشت: اصل دستگیری درست است و این فرد تحت تحقیب قرار داشتف اما بعد از چند روز با قرار وثیقه آزاد شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: فرق است بین اینکه فردی تحت تعقیب قرار گیرد، با اینکه اتهامش اثبات شود؛ این دو از هم متفاوت است.


ورود نماینده رهبر به پرونده "جاسوس هسته ای

دیگربان: عبدالله حاجی صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام کرده که به غیر از عبدالرسول دری اصفهانی٬ افراد دیگری هم به اتهام «جاسوسی» بازداشت شده‌اند.

آقای حاجی صادقی افزوده که این افراد از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند و «بنابر مصالحی این موضوعات رسانه ای نشده است.»

وی بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی را نشانه مهم بودن مساله «نفوذ» در جمهوری اسلامی دانسته است.

حاجی صادقی از دری اصفهانی به عنوان «جاسوسی» یاد کرده که از بریتانیا «حقوق» دریافته می‌کرده است.

موضوع بازداشت عبدالرسول دری‌ اصفهانی در روز‌های اخیر جنجال‌هایی به پا کرده است و مقام‌های رسمی حاضر به تائید و یا رد اخبار در این زمینه نیستند.


چه کسی دری اصفهانی را لو داد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفته که «عبدالرسول دری اصفهانی» براساس بخشی از «اعترافات» جیسون رضائیان بازداشت شده بود.

کریمی قدوسی افزوده در پرونده رضائیان نام دونفر از «نزدیکان» محمد‌جواد ظریف وجود دارد که «جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای» را به آمریکا می‌داده‌اند.

وی گفته «قبل از اینکه آقای ظریف به پشت میز مذاکره برود آمریکایی‎ها می‎دانستند مواضع او درمذاکرات چیست، احتمالا یکی از آنها همین دری اصفهانی بوده است. »

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته این اطلاعات را «مسئولین اطلاعات سپاه» در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده‌اند.

وی افزوده که براساس این اطلاعات٬ دری اصفهانی «قبل از انقلاب عضو وزارت خزانه داری آمریکا بوده و مدتی به عنوان کارهای حقوقی توسط وزارت دفاع پرونده‎های حقوقی ایران را در آمریکا در آنجا پیگیری می‎کند، اما بعد از سپری شدن مدتی٬ مسئولین وزارت دفاع متوجه می‎شوند احکام صادره از محاکم آمریکایی به ضرر ایران است و پی می‎برند که این فرد نباید در این جایگاه حضور داشته باشد. »

این نماینده مجلس افزوده «بعد از این مسئله، دری اصفهانی از ایران می‎رود و تابعیت کانادایی پیدا می‎کند پس از آن دوباره به کشور برمی‎گردد و در زمان مذاکرات توسط بانک مرکزی به عنوان مشاور استخدام و متولی مباحث پولی و بانکی ایران در مذاکرات انتخاب می‎شود و در تیم آقای بعیدی‌نژاد قرار می‎گیرد.»

آن‌طور که این نماینده مجلس گفته٬ دری اصفهانی «یک حقوق از بانک مرکزی دریافت می‎کند و ۷۵۰۰ پوند نیز از شبکه انگلیسی و آمریکایی دریافت» می‌کرده است.

کریمی قدوسی افزوده «طبق اخبار موثق ما٬ این فرد در پرواز ترکیه آقای ظریف بوده که زمانی که به ترکیه می‎رسند مسئولین اطلاعاتی در هواپیما او را دستگیر می‎کنند.»

حسینعلی حاجی دلیگانی٬ دیگر نماینده مجلس هم گفته عبدالرسول دری اصفهانی که مسئول بانکی تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده٬ پیش‌تر «نماینده خزانه داری آمریکا در انگلستان بوده است.»

حاجی دلیگانی افزوده «دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده زیر مجموعه تیم آقای بعیدی‌نژاد بود و هنگامی که به وی مشکوک می‌شوند، زمانی که قصد فرار به کانادا داشته است در پروازی که در ترکیه و همراه آقای ظریف بوده است، دستگیر می‌شود.»

این در حالی است که عبدالرسول دری‌ اصفهانی این گزارش‌ها را رد کرده و گفته بازداشت نشده است.

دری اصفهانی افزوده «تمام این مطالبی که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده کذب محض است و نمی‌دانم این خبررسانی‌ها چرا و با چه هدفی انجام می‌شود.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: