آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 شهریور ماه 1395 = 06-09 2016

اعدامها؛ انتقاد زیباکلام از سکوت اصلاح طلبان

نامه ای که هیچ روزنامه مستقلی حاضر به انتشار آن نشد
انتقاد زیباکلام از سکوت اصلاح طلبان در مورد اعدام ها

انتخاب خبر: دکتر صادق زیباکلام سکوت اصلاح طلبان را در مورد اعدام های سال 67 غیر قابل قبول خواند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر اظهار داشت: غیر از آقایان علی مطهری و سید مصطفی تاج زاده، هیچ یک از چهره های اصلاح طلب در خصوص فایل صوتی آیت الله منتظری حاضر نشدند موضع گیری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این انتقاد بالاخص متوجه نمایندگان فراکسیون امید می باشد.

زیباکلام ادامه داد: اصلاح طلبی فقط ایراد سخنرانی شیک و ابراز بیانات قشنگ نیست. نمی توان اصلاح طلبی را خلاصه کرد در این که فقط بیاییم و صحبت از حقوق شهروندی نماییم. البته قبول دارم که موضوع اعدام های سال 67 بسیار حساس است، اما درست نیست که اصلاح طلبان با سکوت از کنار آن بگذرند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در این راستا گفت: من بعد از آنکه آیت الله هاشمی رفسنجانی موضع گیری در تأیید اعدام ها نمودند، یک نامه سرگشاده گلایه آمیز به محضرشان نوشتم و عنوان کردم موضع گیری ایشان درقبال اعدام ها مغایرت کاملی پیدا می کند با رویه اعتدال و میانه روی که جامعه ایشان را بر این روال شناخته است.

زیباکلام خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ یک از روزنامه های مستقل حاضر به نشر این نامه نشدند.

او درعین حال پاسخ آقای پورمحمدی در خصوص سؤال آقای علی مطهری در خصوص ارائه توضیح در مورد اعدام ها را تأسف آور خواند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه اضافه کرد: آقای پورمحمدی از یکسو صحبت از تنظیم لایحه حقوق شهروندی می نمایند و آن را افتخار دولت روحانی می دانند و از سویی دیگر اعدام ها را افتخار آمیز توصیف می کنند. چگونه می توان از یکسو قائل به حقوق شهروندی بود و لایحه آن را تنظیم نمود و از سویی دیگر از اعدام بدون محاکمه نزدیک به 3 هزار نفر دفاع نموده و حتی به آن افتخار کرد؟



محسن September 6, 2016 06:45 PM

اعدام و ریختن خون بیگناهان و بیدفاعان از اول پایه و مایه حیات و تغذیه و در نتیجه شاهرگ ادامه حکومت آخوند ی بوده و هست کشتن ادمهای بی دفاع از افتخارات این حکومت است انتظار خودتان را تعدیل کنید و فکری بحال خودتان بکنید کار از نوشتن نامه و اقدامات غیر موثر گذشته است شناخت این واقعه احتیاج به اطلاعات سیاسی و دانشگاهی نیست عامی و عالم میدانند اما ترس برادر مرگ است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ننگ بر مستبد، مرگ بر استبداد September 6, 2016 08:42 PM

آقای زیبا کلام طوری صحبت میکند که انگار روحش هم از این جنایات بی خبر بوده و حالا رو دست خورده است۰ وقتی خردگرایی و واقعگرایی اسیر رمانتیسم ایدآلیستی شود استاد علوم سیاسی را هم به یک ایدئولوگ جزمگرا تبدیل می کند و به خواب خرگوشی فرو می برد۰
نگرانی اخیر ایشان هم نه از بابت نقض حقوق اعدام شدگان، بلکه بخاطر تطهیر اصلاح طلبان صورت می گیرد وگرنه، نه آقای مطهری خواستار محاکمه جانیان شده و نه آقای تاج زاده این جنایات را محکوم کرده است۰

گزارش یا اعتراض به این نظر


Pejwak September 6, 2016 09:29 PM

رفسنجانی مار هفت خط است
بدانید وی نیز در این جنایات شریک بوده
و حالا فرزند خودش در زندان جان خواهد داد
بهشت و جهنم در همین دنیاست
باید تقاص پس بدهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


daneshjo September 7, 2016 12:13 AM

به قول این دوستمان=آقای زیبا کلام طوری صحبت میکند که انگار روحش هم از این جنایات بی خبر بوده مگه شما آنوقت تشریف نداشتید ؟ حالا چی‌ شده که پشت سر هم پیام میدید؟ مگه آقا نوری زاد بازنشسته شدن که شما جاشو گرفتید یا اینکه فردا هم نوری زاد پیام میده !

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahin September 7, 2016 11:06 PM

مادر جان قربانت گردم ! این ازادی را که شما دنبالش میگردید حدود ۱۷۰ سال پیش در ایران عزیزمان توسط دو پیامبر ایران- همراه با بابیان و بهاییان پایه گذاری شده ! ! که حدود ۲۲۰۰۰ هزار خون های بیگناه به خاطر ش ریخته شده و هنوز هم برای این ازادی که شما دنبالش میگردید بهاییان سخت در کوشش هستند که صدای شما مردم را در همه جای دنیا برسانند ! ولی متعسفانه ایران عزیز مان در غرق خرافات فرو رفته و تا مردم ما از خواب و خرافات بیرون نیایند ایران ازاد نخواهد شد ! ! یادتان باشد ( ان زندانی عکا ! ! ) را که بیش از ۴۰ سال از دست همین حکومت ها و در بد ترین شرایت او را به زنجیر و حبس قرار دادند و او را تبعید کردند! او تلاشش برای همین امروز شما بود که ازادانه و با شخصیت ادامه زندگی دهید ولی متعسفانه مردم و حکومت ان زمان با بی توجهی از پیام ایشان گذشتند و اهمیتی ندادند!
من عقیده شخصیم براین است که ایران عزیزمان تا ۳ الا ۵ سال دگر ازاد خواهد شد ! البته همان طور که گفتم این عقیده شخصی من است و شما مطمعن باشید که تا بیش از ۴۰ سال این حکومت نامرد بیشتر دوام نخواهند اورد !
! !به امید ایرانی که خالی از خرافات باشد ! ! از این فاصله که نه چندان دور هستم ارزوی سلامتی و موفقیت شما و ملت عزیز ایران را دارم!

حضرت بهاءاﻟﻠﻪ خطاب به ايرانيان میفرمایند :
آفاقِ وجود به نور خرد و دانش شما منوّر و مزيّن بوده ,
آيا چه شد که به دست خود بر هلاکت خود و دوستان خود قيام کرديد؟
کمر همّت را محکم نمائيد
شايد بندگان از اسيرى فارغ شوند و به آزادى رسند


گزارش یا اعتراض به این نظر


وحيد September 11, 2016 04:46 PM

اين آقاي زيبا كلام آيا نميداند كه چهره هاي اصلاح طلب خودشان ازجنايتكاران دهه شصت هستند؟ مگر ميتوانند جنايات خودشان را افشاكنند؟ اين اصلاح طلبي هم يك فريب بزرگ است كه توسط معاونين وزارت اطلاعات يعني سعيد حجاريان وعلي ربيعي راه اندازي شده اينها آدمكش هستند اينها بايد جواب سالها جنايتشان را بدهند پروژه اصلاح طلبي اينها براي حفظ نظام بوده و نه براي اصلاح امور رفسنجاني هم خودش سردسته آدمكشان بوده و اعدامهاي سال ۶۷ را نظارت و كنترل ميكرده و با خامنه اي همدست است چگونه بيايد آنرا محكوم كند؟ آ

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: