آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 شهریور ماه 1395 = 09-09 2016

برادر اصلاح طلب رهیر شکنجه گر بود؛ اعتراف

در ۲۸مین سالگشت کشتار زندانیان سیاسی در ایران و پس از انتشار فراگیر سخنان اعتراضی آیت‌الله منتظری خطاب به "هیات مرگ"، بحث‌های جدیدی پیرامون نقش‌آفرینی چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی، در دستگیری‌ها و شکنجه‌ها در زندان‌های قزل‌حصار، اوین و گوهردشت جریان یافته است.

به گزارش دویچه وله، حسن یوسفی اشکوری، نماینده دوره اول مجلس که بعدها مغضوب و محبوس شد و هم اینک در خارج از ایران زندگی می‌کند، به تازگی در سایت "زیتون" یادداشتی نوشته که شامل خاطراتی از دوران بگیر و ببند و اعدام‌های دهه شصت است.

اشکوری در این نوشته با بیان سرنوشت یکی از بستگان اعدام شده‌اش، از جمله گفته که هادی خامنه‌ای دبیر کل "مجمع نیروهای خط امام" یکی از شکنجه‌گران بود.

وی نوشته است: «هادی خامنه‌ای رئیس کمیسیون اقتصاد و دارایی بود و من هم عضو آن بودم. هرچند خصلت فردی آقا هادی و بیشتر مواضع متضاد فکری و سیاسی‌مان اجازه نمی‌داد که رابطه گرم و صمیمی داشته باشیم ولی گاهی با هم صحبت می‌کردیم و ازجمله در آن ایام که موضوع شکنجه داغ بود، یک‌بار با هم صحبت می‌کردیم و من به‌شدت معترض بودم. ایشان به‌شدت موضوع اعمال شکنجه را منکر بود و می‌گفت شکنجه‌ای وجود ندارد. به استناد شواهدی که داشتم انکارش را به چالش کشیدم. درنهایت وقتی دید راهی برای انکار نمانده، گفت: بله! تعزیر هست ولی این‌که شکنجه نیست! بعد برای این‌که اعتماد به‌نفسش و درواقع حقانیت‌اش را نشان دهد، فاتحانه و با افتخار گفت: من خودم در اوین تعزیر می‌کنم! تازه دانستم که آقای هادی خامنه‌ای خود یکی از شکنجه‌گران اوین است. یک‌بار هم هادی غفاری در همان ایام همین جمله را به من گفت. یعنی گفت در اوین تعزیر می‌کنم.»



داریوش September 9, 2016 09:12 PM

تمام مهره های ریز و درشت رژیم جمهوری اسلامی ضد ایران و ایرانی
اهریمن،جلاد،شکنجه گر،تیر خلاص زن،جنایت کار،خیانت کار بوده و هستند
پرونده ی خونینین این جنایت کاران
و مهره های دست نشانده همین ها
در دادگاه مردمی ایران فردا
باید جوابگوی تمام جنایات،اعدامها،سنگسارها،اسید پاشیدنها و غیره باشند
و بساط حوزه علمیه ی قم
که کارخانه تولید و پخش
اهریمن،جنات کار،خیانت کار و فاحشه کار است
برای همیشه باید برچیده و نابود شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: