آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 مهر ماه 1395 = 23-09 2016

نگرانی جمهوریخواهان از فروش هواپیما به رژیم

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اعضای ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه تاکید کردند به اقدام علیه فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به رژیم ایران ادامه خواهند داد.

نگرانیها در واشنگتن از فروش هواپیما به ایران از این بابت است که احتمال می دهند سپاه پاسداران از آنها برای انتقال سلاح استفاده کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که این اقدام در راستای عمل به تعهدات برجامی دولت آمریکا بوده است.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این باره گفت: ما به بوئینگ و ایرباس بنا بر سیاست جدید، دو مجوز برای صادرات هواپیماهای مسافربری خاص به ایران صادر کردیم. این مجوزها شامل شرایط سفت و سختی است تا اطمینان یابیم از هواپیماها تنها برای مقاصد مسافربری استفاده خواهد شد و قابل فروش مجدد یا انتقال آن به یک واحد و شخصیت حقوقی موجود در لیست سیاه (سپاه پاسداران) نباشد.


ما به رژیم ایران اعتماد نکرده‌ ایم

معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نشستی به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا در مورد توافق هسته ای بار دیگر تأکید کرد که این توافق با رژیم ایران بر اساس اعتماد نبوده است.

جو بایدن گفت: ما به هیچ‌ وجه به رژیم ایران اعتماد نکرده‌ایم، بلکه آنها تعهداتی را که باید انجام می‌ دادند، انجام دادند. آنها در تاسیسات اراک سیمان ریختند و رآکتور پلوتونیوم آن‌ها غیرقابل استفاده شد. آنها تمام اورانیوم غنی‌شده با غنای بالاتر از یک سطح مشخص را به خارج از کشور منتقل کردند و حالا برای رسیدن به سطحی که قبلا بودند به زمان زیادی نیاز دارند و بدون اطلاع ما هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند.



babak September 23, 2016 07:40 AM

خامنه ای شنیدی که ؟ اگه معاون اوباما دروغ میگه بیا جلو بگو اینطور نیست و ثابت کن بی غیرت نیستی ولی اگر این حرفها درست مو به مو همان است که به تو چپوندند پس بی غیرت ترین آدمها شخص خود توست و دیگر از این شکرها نخور که هرکی با آنها مذاکره کند بی غیرت است بی غیرت خود شخص توست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: