آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 آبان ماه 1395 = 10-11 2016

هما عابدین، عامل سقوط هیلاری را بهتر بشناسیم

هما عابدین متولد ۲۷ ژوئیهٔ ۱۹۷۶ ‏(۴۰ سال) از پدری هندی تبار به نام سید زین العابدین و مادری پاکستانی به نام صالحه محمود، زاده شده است. وی در کالامزو، میشیگان به دنیا آمد ولی در دو سالگی همراه با خانواده اش به عربستان سعودی مهاجرت کرد. او پس از مدتها برای کالج به آمریکا بازگشت و در ۱۸ سالگی در دانشگاه جورج واشنگتن به تحصیل در رشته روزنامه نگاری و علوم سیاسی پرداخت.

عابدین همکاری خود را با هیلاری کلینتون از زمانی که وی بانوی اول آمریکا محسوب می شد، در دفتر اطلاع رسانی کاخ سفید آغاز کرد و تا زمانی که کلینتون مسئولیت وزارت خارجه آمریکا را عهده دار شد و حتی بعد از آن نیز این همکاری ادامه یافت. او در زمان فعالیت هیلاری کلینتون به عنوان وزیر سابق امور خارجهٔ آمریکا معاون رئیس دفتر وی بود و در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۰۸ کلینتون نیز سمت دستیاری او را بر عهده داشت. آخرین پست او نایب رئیس کمپین انتخابات ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ بوده است.

گفتنیست که در مورد روابط هما عابدین با جماعت اخوان المسلمین شبهاتی وجود دارد و منتقدین کلینتون، هما عابدین را حلقه اتصال بین کلینتون و گروه های افراطی می دانستند. حتی دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هما عابدین را جاسوسی در کنار تیم کلینتون توصیف کرد. هما عابدین به مدت یک دهه سردبیر یک نشریه رادیکال اسلامی بوده است که با برخورداری زنان از حقوق انسانی خود مخالفت می‌کرده و خود آمریکا را در حادثه ۱۱ سپتامبر مقصر می‌دانسته است.

هما عابدین در سال ۲۰۱۰ با آنتونی وینر نماینده سابق و بدنام حزب دموکرات از ایالت نیویورک ازدواج کرد. آنتونی وینر که چندی پیش به دلیل رسوایی جنسی رسماً از عابدین جدا شد، پس از افشای ماجرای ارسال تصاویر برهنه شخصی و پیامک‌های مستهجن برای یک دختر ۱۵ ساله از نمایندگی مجلس استعفا داد و تحت بازجویی پلیس FBI قرار گرفت.

مامورین این سازمان طی مراحل بازجویی و بررسی رایانه شخصی آنتونی وینر که به صورت مشترک با هما عابدین قبل از جدایی از آن استفاده می‌کردند، به نکات بسیار مهمی در رابطه با ایمیل‌های هیلاری کلینتون من جمله تعداد ۶۵۰ هزار ایمیل ارسال شده از سرور شخصی هیلاری دست یافتند که تعدادی از آنها قبلاً بررسی نشده بود و این امر موجب شد پرونده مختومه ایمیل های کلینتون در ماه جولای در فاصله زمانی کوتاهی قبل از روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، دوباره بازگشایی بشود و همین امر ضربه بسیار مهلکی به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون وارد سازد.

این پرونده در حالی که تنها ۲ روز به آغاز انتخابات باقی مانده بود به نحوی بسیار ظن برانگیز مجدداً از سمت رئیس پلیس فدرال مختومه اعلام شد که این امر با واکنش دونالد ترامپ مواجه گردید و این اقدام را ناشی از وارد آوردن فشار به جیمز کومی، رئیس FBI دانست. برآورد می‌شود که همین امر موجب صلب اعتماد دو چندان مردم آمریکا نسبت به هیلاری کلینتون شده باشد.

در انتها باید اشاره کنیم که پدر هما عابدین فردی بسیار مذهبی و تند رو بوده است. او در مصاحبه با روزنامه ای سعودی گفته بود که "تمامی مسلمین باید برای جهاد دست به اسلحه شوند و تنها مسلمانی برای خود ارزش قائل است که بنیادگراست. اسلام توصل به زور را مجاز دانسته و گاهی فرد را برای شهادت فرا می‌خواند پس شهادت در راه الله اجباری است." وی معتقد بود که "مسلمین در غرب با وجود آنکه اقلیت به شمار می‌روند، باید با صبر و تدبیر و حیله، غیر مسلمانان را به دامان اسلام بکشانند".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: