آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 آذر ماه 1395 = 19-12 2016

سوریه؛ وزیر سابق اوباما: چه کسی مقصر است؟

چاک هگل، وزیر سابق دفاع در دولت اوباما گفته: رئیس جمهور در مورد سوریه اشتباه کرد و فاجعه ای که اکنون با آن مواجه ایم، معلول این سیاست است.

شبکه خبری سی ان ان پرسید: رئیس‌ جمهور آمریکا برای اسد خط قرمز گذاشت که اگر از آن عبور کند، واشنگتن دست به اقدام خواهد زد، ولی عملا کاری نکرد. آیا رئیس‌ جمهور اوباما اشتباه کرد که این موضوع را مطرح کرد و دنبال آن نرفت؟

چاک هگل وزیر سابق دفاع آمریکا در پاسخ گفت: بله فکر می‌کنم اشتباه کرد. رئیس‌جمهور آمریکا وقتی مطلبی را به جهانیان می‌ گوید این معنای زیادی دارد، وقتی تعهدی را می‌ پذیرد ولی انجام نمی‌ دهد، متحدان شما به رهبری‌ شما و حرفتان اعتماد و اطمینانشان را از دست می‌ دهند، دشمنانتان شما را بوضوح زیر نظر دارند، خواه این راه به پیشروی نظامی روسیه به داخل سوریه راه ببرد یا نبرد. روسیه قبل از این مسأله فقط یک پایگاه دریایی کوچک در لاذقیه داشت. بعد دیدیم چه شد.

وی افزود: حتی قبل از آن، خود رئیس‌ جمهور گفته بود که اسد باید برود! من در آنزمان نبودم، اماعملا کاری نکردیم که این راه را هموار کند. این کار به رابطه ما با متحدانمان صدمه زد. من این را به تاریخ واگذار می‌کنم که آیا موضع رئیس‌جمهور و تصمیمی که در این مورد گرفت درست بود یا خیر؟ اما فکر می‌کنم ما گزینه‌هایی داشتیم که گزینه‌های خوبی بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: