آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 دی ماه 1395 = 31-12 2016

اظهارات مطهری درباره فیلتر توییتر و فیس‌بوک

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه فیلتر توییتر و فیس‌بوک پس از ناآرامی‌های سال ۸۸ اتفاق افتاد، گفت: چنین تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره تداوم فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر گفت: فیلتر این شبکه‌ها، امری موقت و مربوط به همان زمانی است که فیلتر شده‌اند.

با توجه به اینکه فیلتر این شبکه‌ها (توئیتر و فیس بوک) پس از ناآرامی‌های سال 88 اتفاق افتاد، برداشت من این است که چنین تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه‌ها وجود ندارد؛ ضمن آنکه دفتر رهبری و بسیاری از اعضای کابینه و مقامات کشور در این شبکه عضویت دارند. البته راه حل اساسی این است که شبکه ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی داخلی زودتر راه اندازی شود و در اختیار قرار گرفتن خدمات شبکه های داخلی با سرعت بسیار زیاد و ارزان قیمت باشد تا مردم به شبکه های اجتماعی خارجی مراجعه نکنند یا کمتر مراجعه کنند.

این فیلتر می تواند برای همه مردم برداشته شود. کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای متولی این کار است و باید بررسی مجددی در این موضوع داشته باشد.

مرجع رسیدگی به این موضوع همان کارگروه است و اگر اینها رفع ممنوعیت کنند، قوه قضاییه نمی‌تواند مانع شود.

مقام قضایی رأسا نمی‌تواند ممنوعیت این شبکه‌ها را اعلام کند و صرفا می تواند و باید به شکایت‌ها رسیدگی کند. لذا این استدلال که «با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توئیتر در فتنه سال 88 داشته، این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود» قابل قبول نیست چون آن شرایط از بین رفته است.

این بحث در مورد فیس بوک هم قابل طرح است زیرا فیلتر شدن این شبکه هم مقارن با اتفاقات سال 88 انجام شد و دیگر آن بحث موضوعیت ندارد؛ ضمن اینکه مقامات زیادی در آنجا هم صفحه دارند.



Mohamad December 31, 2016 02:37 PM

از كوزه همان برون تراود كه در اوست اين هم ميزان آزادى خواهى آخوند مطهرى فرزند برومند تئوريسين بنيان گذار نظام آخوندى"فيلتر كردن آرى و حذف آن وقتى براى نظام بى خطر باشد البته احوط(بهتر) آن است كه هر چه زودتر اينترنت من دوآوردى آخوندى راه اندازى شود كه كبريت بى خطر قم باشد"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: