آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 دی ماه 1395 = 06-01 2017

خداحافظی؛ جان کری برجام های دیگر را نام برد

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید مذاکرات با رژیم تهران برای عقب نشاندن آنها از ساخت بمب اتم، به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار برای عقب نشاندن برنامه موشکی تلاش کند.

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا که در یادداشت خداحافظی 21 صفحه ای خود، 26 بار کلمه "ایران" را به کار برده، با اشاره به توفیق مذاکرات هسته‌ای، از لزوم ادامه فشار به رژیم تهران برای موفقیت در عقب نشاندن برنامه موشکی سپاه پاسداران سخن گفته است.

جان کری که اولین وزیر خارجه‌ای است که به صورت رسمی توانسته از واشنگتن با تهران صحبت کند، در این نامه خداحافظی، بین مردم و حکومت ایران، فرق‌هایی قائل شده است.

این وزیر کابینه اوباما ادامه داد: «در مورد حکومت ایران، ما به آنها با صراحت گفته‌ایم که برای (ایجاد) آینده‌ای متفاوت آماده‌ایم به شرطی که بسیاری از سیاست‌های مخالفت‌برانگیز خود را تغییر دهد.»

در این نامه همچنین آمده است: «روابطمان با حکومت ایران بسیار مناقشه‌برانگیز خواهد ماند و ما باید اعمال فشار را بر آنها حفظ کنیم.»

در ادامه می‌خوانیم: «اهداف ما، فشار بر حکومت ایران برای عقب نشاندن برنامه موشکی، دست کشیدن از حمایت تروریست‌ها، توقف مداخله ثبات‌زدایانه در امور همسایگانش و پایان دادن به بی‌توجهی به حقوق‌بشر است.»




نجات وطن January 6, 2017 11:31 AM

ملت ايران بپاخيزيد! تا خامنه اى و ساير ملايان را از وسط دو شقه نكنيم ايران از اين عفريته هاى دزد و جنايتكار دين اسلامى خلاص نخواهد شد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Dariush January 6, 2017 02:27 PM

نظر آقای ترامپ در مورد برجام: "اینها کی‌‌ها هستند که اینطور قرار داد میبندند؟! چه کسی‌ اینجوری مذاکره می‌کند؟! قرار داد اتمی ایران به عنوان یکی‌ از بدترین قرار داد‌ها نه تنها در تاریخ آمریکا بلکه دنیا ثبت خواهد شد، و در این حال نماینده آمریکا (جان کری) بجای پای میز مذاکره نشستن در سن ۷۳ سالگی‌ میرود مسابقه دوچرخه سواری و پایش را میشکند! من در همینجا سوگند یاد می‌کنم که به عنوان پرزیدنت شما به هیچ وجه دوچرخه سواری نخواهم کرد که بیفتم پایم را بشکنم بویژه در هنگام مذاکره!"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: