آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 بهمن ماه 1395 = 03-02 2017

آمریکا؛ بازداشت مقام اروپايی بدلیل سفر به ایران

نخست وزیر سابق نروژ به علت این که در سال 2014 به ایران سفر کرده بود، روز سه شنبه گذشته به مدت یکساعت در فرودگاه واشنگتن مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش شبکه ای بی سی، کیل ماگنه بوندویک عصر روز سه شنبه از اروپا وارد فرودگاه دالس شد اما به علت این که ماموران گمرکی مهر سفر به ایران را در گذرنامه اش دیدند، اجازه ندادند از فرودگاه خارج شود و به مدت یک ساعت از او بازجویی کردند.

به گفته وی، پس از اینکه مأموران فرودگاه متوجه شدند او در سال 2014 به ایران سفر کرده است اجازه ترک فرودگاه را به وی ندادند و از او سوالاتی درباره سفرش به ایران پرسیدند.

بوندویک در مصاحبه با ای بی سی گفت:‌ البته ترس ناشی از ورود تروریست ها به این کشور را کاملا درک می کنم، ‌اما روشن است که من تروریست نیستم.

وی افزود: فکر می کنم اینکه آنها متوجه شدند که من گذرنامه دیپلماتیک دارم و نخست وزیر پیشین نروژ هستم، کفایت می کند. به نظرم اینکه آنها فهمیدند که من هیچ مشکل یا تهدیدی برای این کشور ایجاد نمی کنم کافی بود و باید اجازه می دادند که فورا فرودگاه را ترک کنم، اما این کار را نکردند.

نخست وزیر پیشین نروژ گفت، مقام های فرودگاه دالس وی را درون اتاقی بردند که در آنجا مسافرانی از آفریقا و خاورمیانه که به شدت چک می شدند، حضور داشتند.

وی افزود، او را به مدت 40 دقیقه منتظر نگه داشتند و سپس به مدت 20 دقیقه از وی سوالاتی در خصوص سفرش به ایران در سال 2014 پرسیدند.



Babak January 29, 2017 03:47 PM

ـاش تــا صـبـح دولـتـت بـدمـد
کـایـن هـنـوز از نـتــایـج سـحر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: