آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 بهمن ماه 1395 = 16-02 2017

ایران؛ هنر میانِ دلالان دست به دست می‌شود

بعضی کارهای نقاشان مشهور را می‌خرند به این دلیل که می‌خواهند سرمایه‌گذاری می کنند تا در زمان خاصی ان را گران تر بفروشند.این یک تجارت است.کلکسیونرها و دلالان هنری این کار را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ادیسه لطفی اسفندماه برای حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در شهر گرگان اقدام به برگزای نمایشگاه نقاشی می‌کند. به اعتقاد این هنرمند، الان کشور پر از گالری و آموزشگاه و تحصیل کرده است اما این موضوع شخص را صاحب تشخیص نمی‌کند.

این نقاش می‌گوید: بعضی کارهای نقاش‌های مشهور را می‌خرند به این دلیل که به نوعی دارند سرمایه‌گذاری می‌کنند تا در زمان خاصی آن را گرانتر بفروشند. این یک تجارت است. کلکسیونرها و دلالان هنری این کار را انجام می‌دهند. در دنیای امروز، مد حرف اول را می‌زند و متاسفانه ایرانی‌ها آدم‌های افراطی هستند و مسلما در خرید کارهای هنری ازجمله نقاشی هم این"مد" تاتیر بسزایی گداشته است. طبقه متمول هم فرصت و پول بیشتری برای پرداختن به مد را دارد و این طبقه خاص در ایران، نقاشی‌های نقاشان مشهور را می‌خرد. چون این نقاشی‌ها گران است و همان طبقه با هم در رقابت هستند.

لطفی می‌گوید: اگر من متمول بودم روی جوانان مستعد سرمایه‌گذاری می‌کردم و سبب می‌شدم زندگی آنها تغییر کند. به این می‌توان گفت کار فرهنگی.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: