آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 بهمن ماه 1395 = 16-02 2017

تروریسم/برگزیت؛ هشدار یوروپل به انگلیس

هشدار رئیس 'یوروپل' در مورد آسیب پذیری بیشتر انگلیس در برابر تروریسم بعد از برگزیت

رئیس انگلیسی اداره پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) روز پنجشنبه ضمن اشاره به افزایش تهدیدات امنیتی در اروپا در سال گذشته میلادی هشدار داد انگلیس بعد از برگزیت می‌تواند بیش‌ازپیش در برابر تروریسم و جرائم سازمان‌یافته آسیب‌پذیر شود.

به گزارش ایرنا، 'راب وین رایت' در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز خواستار این شد که انگلیس به‌منظور مقابله با افزایش آسیب‌پذیری‌اش در مقابل تهدیدات تروریستی و جرائم سازمان‌یافته، پیش از ترک اتحادیه اروپا، تضمین‌های لازم را از طریق مذاکرات با بروکسل، برای ادامه همکاری و دسترسی‌اش به اطلاعات یوروپل به دست آورد.
به گفته وی، برگزیت به معنای این است که عضویت کامل انگلیس در یوروپل متوقف خواهد شد اما به‌رغم این مساله ادامه این همکاری همچنان محتمل است.
رییس یوروپل عنوان کرد که ادامه این همکاری نه‌فقط برای امنیت انگلیس بلکه برای امنیت اروپا نیز مهم بشمار می‌آید.
وی گفت: 'من شاهد هستم که چگونه تهدیدات تروریستی و جرائم سازمان‌یافته بیش‌ ازپیش در حال جهانی‌شدن هستند و برای امن نگه ‌داشتن ما در برابر این تهدیدات، همکاری نزدیک‌تر نیروهای پلیس در سطح بین‌الملل یک ضرورت است.'
'راب وین رایت' عنوان کرد که مکانیسم‌هایی همانند یوروپل نقش مهمی را در پیشبرد این مسئولیت در اروپا بازی می‌کنند.
با توجه به برنامه دولت 'ترزا می ' برای خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا، احتمالا 'راب وین رایت ' آخرین رییس انگلیسی یوروپل شمرده می شود.
در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس آخرین‌مهلت اجرای ماده 50معاهده لیسبون را حداکثر تا 31ماه مارس (دو ماه دیگر) تعیین کرده است. در صورت اجرای ماده 50 این معاهده، مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تا2 سال به طول خواهد انجامید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: