آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 اسفند ماه 1395 = 13-03 2017

نخستین دیدار دونالد ترامپ و آنگلا مرکل

صدای آمریکا: قرار است انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه ۲۴ اسفند ماه برای نخستین بار پس از روی کارآمدن آقای ترامپ دیدار کنند.

دیدار این دو رهبر در حالی برگزار می شود که پیش از این هر دوی آنها انتقاداتی از یکدیگر مطرح کرده اند.

به نوشته رویترز، ترامپ و مرکل درباره آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و بحران اوکراین گفتگو خواهند کرد.

آقای ترامپ از زمان کارزار انتخاباتی تاکید کرده آمریکا در دوران او هزینه های ناتو را یک تنه تقبل نمی کند و انتظار دارد اعضا سهم خود را بدهند.

از سوی دیگر مرکل و کشورهای متحد اروپایی انتظار دارند آمریکا همچنان حامی اصلی ناتو بماند.

همزمان کاخ سفید اعلام کرده مشتاق است درباره نقش خانم مرکل در مسائل مربوط به اوکراین مورد مذاکره قرار دهد. آمریکا امیدوار است که خانم مرکل بتواند ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را متقاعد کند که سیاست جدیدی در اوکراین در پیش بگیرد.

در میان رهبران غربی شاید هیچ کس به اندازه آنگلا مرکل با ولادیمیر پوتین آشنا نباشد. خانم مرکل در طول ۱۱ سالی که در آلمان در راس قدرت است بارها با پوتین دیدار کرده و مقام های کاخ سفید گفته اند دونالد ترامپ از او درباره شیوه برخورد با ولادیمیر پوتین، کمک خواهد گرفت.

مایک پنس معاون رییس جمهوری و جیم متیس وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ به سران کشورهای اروپایی از جمله آلمان نسبت به تعهد و پایبندی واشنگتن به پیمان ناتو و همچنین به ادامه تحریم های روسیه تا اجرای کامل توافق مینسک، اطمینان داده اند.

به نوشته رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم ۶۲ ساله آلمان یک زن محتاط و یک فیزیکدان اهل آلمان شرقی است که در تصمیمات خود بسیار تأمل کرده و هیچگاه از اینکه به عنوان قدرتمندترین رهبر اتحادیه اروپا مرکز توجه قرار گیرد، لذت نبرده است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، یک مرد ۷۰ ساله ثروتمند و سرمایه گذار املاک نیویورکی است که از جلب توجه دیگران به خود بسیار لذت می برد.

از جمله موارد اختلاف نظر این دو رهبر، پیمان ترانس اتلانتیک است که آقای ترامپ قصد کناره گیری از آن را دارد.

از طرفی دیگر، این دو رهبر بر سر مسئله مهاجرت و پذیرش پناهجویان نیز سیاست های متفاوتی اتخاذ کرده اند. آقای ترامپ پیشتر تصمیم خانم مرکل مبنی بر پذیرش صدها هزار پناهجو به آلمان را «اشتباهی فاجعه‌بار» خوانده بود.

انتظار می رود دیدار این دو رهبر که می توان آنها را نقطه مخالف یکدیگر دانست از سوی رسانه ها و رهبران دیگر کشورها زیر ذره بین قرار گیرد.



homa March 14, 2017 11:32 AM

باید بپذیریم خانم دکترانگلا مرکل یک بانوی سیاستمدار ورئیس اتحادیه اروپا ودموکرات وسه دوره صدراعظم المان است اقای ترامپ یک شخص میلیارد و رک گو وصادق برعکس اوباما اهل حرف نیست و عملگراست وتازه کار سیاست جهانی شدن اما باهوشی که درترامپ هست سریع به پیش خواهد رفت بامید دیداری موفق امیز

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: