آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 فروردین ماه 1396 = 24-03 2017

نوروز؛ مسافران ایرانی/حیرت هتلداران ترکیه

حضور گسترده گردشگران ایرانی در ترکیه و حیرت هتلداران

سیل ورود شهروندان ایرانی به شهر «وان» ترکیه در ایام نوروز موجب بهت و حیرت اهالی این شهر شده است.

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «حریت» با آغاز تعطیلات نوروزی که تا شروع ماه آوریل طول می‌کشد، مسافران ایرانی به شهر «وان» در شرق ترکیه سرازیر شده‌اند. آن طور که این روزنامه گزارش کرده اهداف برخی جهانگردان ایرانی تفریحات و انجام خریدهای ارزان قیمت است.

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی در ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از شهروندان ایرانی خواسته بود با توجه به وضعیت فوق‌العاده در این کشور و وقوع برخی حوادث ناگوار برای هموطنان از حضور در اماکن پر ازدحام و نامطمئن اکیدا خودداری کنند.

وضعیت فوق‌العاده در ترکیه در پی کودتای نافرجام بهار گذشته، برقرار شده است.

روزنامه حریت می‌نویسد: «اینک هیچ اتاق خالی در این شهر موجود نیست و هتلداران وان سالن‌های خود را نیز به اتاق‌هایی برای پذیرش جهانگردان ایرانی تبدیل نموده‌ و رستوان‌ها، بازارهای خرید این شهر پر شده و علائمی که روی آن به فارسی «حراج» نوشته شده در خارج مغازه‌های خیابان «جمهوریت»، یکی از مکان‌های پرترد این شهر، دیده می‌شوند.»

«مریت شاهماران» مدیر هتل «اپیک تورل» به این روزنامه گفت: «در چهار فصل گذشته شاهد کاهش میزان تقاضا بودیم اما اینک بهت زده شده ایم. ما توقع چنین افزایشی را نداشتیم. اینک گروه‌های هشت نفری هستند که دوست دارند حتی در اتاق‌های چهار نفره اسکان یابند.»

«بهار یوسف زاده» شهروند ایرانی که برای تعطیلات نوروز در شهر وان بسر می‌برد، در توجیه حضور خود به این روزنامه گفت که قیمت‌ها در این شهر ارزانتر از ایران است و انواع برندها در اینجا مشاهده می‌شوند.

یک نوازنده ایرانی اهل شهر ارومیه حاضر در وان نیز با اشاره به خطرناک بودن سفر به ترکیه به خاطر حملات تروریستی داعش می‌گوید: «وان خیلی نزدیک است و ما آن را یکی از شهرهای خود می‌دانیم. حدود هشتاد درصد اطراف ما را ایرانی‌ها شکل داده‌اند. ما پیشتر از آمدن به وان هراس داشتیم زیرا امکان وقوع حادثه می‌رفت اما بعدا گفتیم که حادثه ممکن است در هر کشوری رخ دهد. به همین دلیل اینک بیشتر احساس راحتی می‌‌کنیم.»



sheri March 18, 2017 11:07 AM

والله بالله تالله
شرم آوره
ایسنا؟؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


kharchang March 18, 2017 10:32 PM

خدایا این مردم کی میخوان غروره ملی شونو دوباره به دست بیاران !

گزارش یا اعتراض به این نظر


أسد March 24, 2017 07:04 AM

با سلام ، هر جا مهمان نوازي و آزادي معقول و مردماني مهربان دارد مثل مملكت خود آدم است أين تركيه سكولار فعلا بهترين و أرزان ترين مقصد إيرانيان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان March 24, 2017 10:37 AM

تا باشد ابله در جهان،،،، مفلس در نمیماند! واقعا باعث تاسف است این افرادی که آگاهانه و نادانسته به هدف تفریح و تجارت حاضر شدند با مسافرت به شهرهای ترکیه به میزان یک صد میلیون دلار امسال به دشمن قسم خورده خود یعنی دولت ترکیه کمک کردنند! عجب تدبیری، واقعا دور از جون جیگر!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira March 24, 2017 02:24 PM

بایستی از ترک ها، قبرسی ها و اسپانولی ها یاد بگیریم‌ صنعت توریسم را متحول کنیم. حسودی به مسافران شهر وان خطا است

گزارش یا اعتراض به این نظر


یوسف March 24, 2017 05:56 PM

از کی تا حالا ترکیه تبدیل به دشمن قسم خورده ایران تبدیل شده؟؟؟اگر بحث منافع ملی ایران و نه چپاول گران حاکم در میان است و شعار نه غزه نه لبنان را مردم ایران به عنوان تقابل با جنایتکاران حاکم برگزیده‌اند بنابراین سیاستی ترکیه بیشتر با منافع ملی ایران همسوست, کسانی که با سادیسم نژادپرستی ایران باستان مسافرت هموطنان خود را به ترکیه و دبی از علائم خیانت به ایران تفسیر میکنند باید بیدار بشوند قرن بیست و یک قرن حداکثر سرعت در اطلاع رسانی است و ابزارهایی مثل سانسور و مهندسی اطلاعات خواص قرون خود را از دست میدهند,

گزارش یا اعتراض به این نظر


جمشيد March 24, 2017 06:06 PM

والا حق دارند برند تركيه هزينه سفر به هتلهاي در پيت شمال ايران تقريبا دوبرابر اقامت در هتلهاي مجلل تركيه است تازه مردم ازادي هم دارند
بايد خودتان رو جاي مردم بزاريد تا درك كنيد
يكسال ما عيد را در شمال بوديم انگار كه به قبرستان رفته بوديم هيچ امكاناتي نيست هزينه ها هم سرسام آوره
كدام ادم عاقلي وقتي حق انتخاب داره ايران رو براي تعطيلات انتخاب ميكنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 25, 2017 01:16 AM

نگاه کنین ببینین اینجا هم پر از بسیجی‌ شده! خوب آخه عرزشی‌های نادان، ترکیه تنها کشوریه که ویزا برای ورود از ایرانیها نمیخواد ، ارزون هست، مشروب و سکس هم براهه! توقع داشتین همه ی اون جمعیت برن مشهد و ‌قم؟ خریّت نه تنها علف خوردن است

گزارش یا اعتراض به این نظر


akbar March 25, 2017 12:08 PM

اگر اونهاییکه اسمشون به لاتین است در خارج و اسامی با الفبا فارسی از ایران
خودتان قضاوت کنید
خارجیها خوشند و ایرانیها می خواهند کمی خوش باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: