آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 اردیبهشت ماه 1396 = 27-04 2017

پیامد برگزیت؛ ابراز تاسف بیشتر انگلیسی‌ها

نتایج نظرسنجی‌ها در انگلیس نشان می دهد که بیشتر مردم این کشور برای نخستین بار، از نتیجه همه پرسی 23 ژوئن 2016 در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) متأسف هستند.
در پاسخ به این سوال که « شما فکر می کنید که رأی انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، کاری درست بود یا اشتباه؟ »، 45 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ابراز تأسف کردند، 43 درصد آن را تأیید و 12 درصد نیز در این باره ابراز تردید کردند.
این نظرسنجی روزهای سه شنبه و چهارشنبه توسط موسسه « یوگاو » (YouGov) صورت گرفت و یک هزار و 590 نفر در آن شرکت داشتند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این نخستین بار است که درصد بیشتری از مردم انگلیس بر این باورند که این همه پرسی به نتیجه ای بد منتهی شده است و این نشان می دهد که در این کشور همچنان در مورد این مسئله اختلاف نظر هست.
به صورت ریزتر می توان گفت نتیجه این نظرسنجی نشان می دهد که 85 درصد از افرادی که به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رأی مثبت داده بودند، هنوز از انتخابشان راضی هستند. 89 درصد از کسانی که طرفدار ماندن در اتحادیه اروپا بودند، اکنون معتقدند که نتیجه این همه پرسی باید به گونه ای دیگر می بود.
در ارتباط با پیامدهای اقتصادی، 39 درصد مردم می گویند شرایط انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا « بدتر » از شرایط این کشور در داخل این اتحادیه خواهد بود و در مقابل، 28 درصد بر این باورند که شرایط اقتصادی این کشور بهبود خواهد یافت.
همچنین 36 درصد انگلیسی ها می گویند کشورشان پس از برگزیت نفوذ کمتری در جهان خواهد داشت، اما 19 درصد خلاف آن فکر می کنند.
در انتخابات 23 ژوئن 2016 حدود 52 درصد مردم انگلیس به خارج شدن کشورشان از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.
9 ماه پس از این همه پرسی، ترزا می، نخست وزیر محافظه کار انگلیس در تاریخ 29 مارس ماده 50 پیمان لیسبون را که نقطه آغاز دو سال مذاکره بین لندن و اتحادیه اروپا برای دستیابی به یک توافق خروج است، فعال کرد.
حدود یک سال پس از برگزاری این همه پرسی، برگزیت همچنان در کانون حیات سیاسی انگلیس است و یکی از مهمترین موضوعات مبارزات انتخاباتی برای انتخابات پارلمانی زودهنگام هشتم ژوئن خواهد بود. این انتخابات قرار بود در سال 2020 برگزار شود، که ترزا می خواستار برگزاری زودهنگام آن شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: