آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1396 = 30-04 2017

ایران؛ انتقال دست‌کم ۱۱ زندانی برای اعدام

انتقال دست‌کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج برای اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – روز جاری دست‌کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج که عمدتا متهم به ارتکاب قتل هستند از جمله یک کودک مجرم، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز نهم اردیبهشت ماه ۹۶، دست‌کم ۱۱ زندانی برای اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شدند.

از هویت و جزئیات پرونده این زندانیان تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

هم‌زمان با انتقال های صورت گرفته در زندان رجایی شهر کرج، سازمان عفو بین‌الملل گزارش داد، مهدی بهلولی که در زمان بازداشت ۱۷ سال سن داشته و حدود ۱۵ سال است جزو این منتقل شدگان و در صف اعدام است.

لازم به ذکر است، کارشناسان سازمان ملل در بیانیه روز گذشته خود تاکید کردند، ایران باید به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی حقوق بشر پایند بوده و اجرای حکم اعدام کودک مجرمان را متوقف کند. این کارشناسان خواستار توقف فوری اجرای حکم اعدام دو زندانی شامل «مهدی بهلولی» شدند که هر دو در زمانی محکوم شده اند که زیر ۱۸ سال سن داشته اند. سه کارشناس سازمان ملل با اظهار این نگرانی که این موارد ممکن است تنها «نوک کوه یخ» باشد، اعلام کردند “با توجه به اینکه تا اول ماه جاری میلادی دستکم ۹۰ نفر در ردیف اعدام قرار داردند که زیر ۱۸ سال مرتکب جرم شده اند، تعداد کودک مجرمانی که اعدام شده یا در خطر اعدام قرار دارند ممکن است بسیار بیشتر باشد.”



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: