آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه 1396 = 09-05 2017

شرط روسیه برای بهبودی روابط با آمریکا

در آستانه دیدار سرگئی لاوروف و رکس تیلرسون وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا، مسکو برای بهبودی روابط با واشنگتن پس از سه سال تیرگی مناسبات دو جانبه، شرایطی را تعیین کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از امروز (سه شنبه) در سفر به آمریکا در باره مهم ترین مسائل بین المللی و نخست بحران سوریه با تیلرسون همتای خود مذاکره کند.
در آستانه این دیدار، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در مذاکره با توماس شنون دستیار وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن، گفت: برای بهبودی و عادی سازی روابط باید عوامل انزجاربرانگیزی مانند توقیف املاک دیپلماتیک روسیه در آمریکا که در دوره حکومت باراک اوباما به وجود امده است، برطرف شود.
وزارت خارجه روسیه امروز در صفحه فیس بوک خود نوشت: ریابکوف در دیدار با شنون تاکید کرد که برای بهبودی روابط چند عامل ایجاد شده در دوره دولت قبلی آمریکا باید از بین برود.
اواخر ماه دسامبر سال گذشته آمریکا 35 نفر از کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه در واشنگتن و سانفرانسیسکو را در پاسخ به آنچه که دخالت روس ها در انتخابات آمریکا خواند اخراج کرد و دو ساختمان متعلق به روسیه دارای مصونیت دیپلماتیک را توقیف کرد.
این اقدامات روابط روسیه و آمریکا را تیره تر کرد، اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از دادن پاسخ به آن خودداری و اعلام کرد با توجه به عملکرد دولت ترامپ در این مورد داوری خواهد کرد.
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در واشنگتن با تیلرسون وزیر خارجه آمریکا دیدار می کند و در دستور کار مذاکرات دو طرف مهم ترین مسائل بین المللی به ویژه بحران سوریه، مساله اوکراین و برخی موضوع های دوجانبه قرار دارد.
سپس لاوروف روز پنجشنبه در اجلاس شورای قطب شمال که در سطح وزیران در فربنکس آمریکا برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.
آخرین دیدار وزیران خارجه روسیه و آمریکا 22 فروردین ماه در مسکو انجام گرفت.
مجموعه تحریم های اقتصادی ضدروسی غرب با برنامه ریزی واشنگتن در چارچوب پرونده اوکراین از سال 2014 همراه گسترش نفوذ نظامی آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نزدیک مرزهای روسیه، خودداری از همکاری در حل بحران سوریه و قطع نکردن حمایت از گروههای ضدسوری از اصلی ترین اختلاف های دو کشور بشمار می رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: