آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1396 = 27-09 2017

افزايش حقوق مداحان با غش‌کردن مردم

درآمدی بیشتر از فوتبالیست‌های میلیاردی

عضو کمیته فقه پژوهشکده حج گفت: در این شب‌ها، مراسم‌ها باید شور همراه با شعور داشته باشند. عزاداران و مداحان باید به این مسئله توجه کنند که عزاداری‌ای که در آن فقط شور باشد، موجب تخریب و بهانه دادن به دشمن است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی موسوی شاهرودی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متاسفانه در رابطه با بحث هیئت‌های مذهبی، مداحان و منبری‌ها اکنون آسیب‌های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: مرحوم مطهری در سخنی می‌گفتند که ما مرشد مردم هستیم و آن‌ها باید به دنبال ما بیایند، نه ما به دنبال مردم برویم، اما متاسفانه در حال حاضر ما می‌بینیم که مداحان ما مطالب و اشعاری را بیان می‌کنند که فقط خوشایند مردم باشد. آن‌ها به این فکر نمی‌کنند که خدا و پیغمبر چه چیز از آن‌ها می‌خواهد. برخی‌ها که فقط به این فکر می‌کنند که هر چقدر مجلس‌شان گرم‌تر باشد و افراد بیشتری غش کنند، پاکت آن‌ها پُرتر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی منبری‌های ما مطالبی را مطرح می‌کنند که اصلا سندیت ندارد و بدتر از همه این است که این مطالب را به خدا و یا پیامبر (ص) نسبت می‌دهند. هر چقدر هم که مراجع تقلید و مقام معظم رهبری بر این امر تاکید می‌کنند فایده‌ای ندارد. تا انتقادی هم وارد می‌کنیم می‌گویند که هیات امام حسین (ع) است.


درآمدی بیشتر از فوتبالیست‌های میلیاردی

به گزارش ایسنا، در فضای مجازی خبری مبنی بر دریافت یک پاکت میلیاردی توسط مداحی مشهور منتشر شد و حاشیه‌های فراوانی را ایجاد کرد.

روح ا... باقری، کارشناس تشکل‌های دینی در نقدی که در سایت رسمی سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شده، از دستمزدهای ۴ – ۵ میلیون تومانی برخی مداحان برای هر شب از ایام دهه محرم در شهر کاشان خبر می‌دهد و از چشم و همچشمی‌ها و بالا بردن پرداخت‌ها می‌گوید.

بخشی از نقد وی به این شرح است: «پرداخت وجهی جهت تقدیر و تشکر از زحمت قابل تقدیر او نیز امری مرسوم و طبیعی است مگر آن که ذاکر بدون چشمداشت مادی این کار را انجام دهد. اما در کاشان و بخش‌های تابعه، هزینه‌هایی برای مداحی پرداخت می‌شود که به جرات می‌توان گفت برخی از این هزینه‌ها با دریافت دستمزد هیچ گروهی در کشور سازگاری ندارد. برای مثال یک فوتبالیست که در سال یک میلیارد قرارداد دارد روزانه سه میلیون تومان دستمزد او می‌شود اما برخی از مداحان در کاشان در دهه محرم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون درآمد دارند یعنی می‌شود روزی پنج میلیون تومان (البته تعداد ایشان اندک است). هزینه‌هایی که یک جراح دریافت می‌کند با هزینه‌هایی که یک مداح برای نیم‌ساعت مداحی می‌گیرد قابل مقایسه نیست.»




آرش- صبحی September 26, 2017 10:16 AM

رجوع شود به سخنان گهربارآقای خمینی ازبالکن معروف حسینیه جماران محرم وسفر را زنده نگهدارید، که ما هرچه داریم ار محرم وسفراست آری آن پیرمرد درست گفته بود ملایان هرچه دارند، مداحان هرچه دارند، روضه خوانان وفاتحه خوانان اهل قبور هرچه دارند از تحمیق مردم وباورهای کورکورانه آنهاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: