آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 8 تیر ماه 1396 = 29-06 2017

ایران؛ ضوابط جدید آمریکا برای اعطای ویزا

کدام گروه از ایرانیها شامل فرمان مهاجرتی ترامپ می شوند

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که قرار است دولت آمریکا از ساعت ۲۰ عصر پنج‌شنبه به وقت واشنگتن (نیمه شب به وقت گرینویچ) اجرای فرمان دونالد ترامپ برای منع صدور روادید به شهروندان ایران و پنج کشور عمدتا مسلمان دیگر را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا در دستورالعملی که برای کنسولگری‌هایش در سرتاسر جهان فرستاده، گفته است، شهروندان این شش کشور باید یک "خویشاوند نزدیک" یا رابطه کاری در ایالات متحده داشته باشند تا بتوانند روادید بگیرند.

در ضوابط جدید برای صدور روادید که در اختیار سفارتخانه ها و کنسولگری های آمریکا قرار گرفته آمده است درخواست ها برای صدور روادید از این شش کشور باید ارتباط با والدین، همسر، فرزن، پسر یا دختر بالغ، پسر خوانده، دخترخوانده یا خواهر و برادر را ثابت کند.

پدربزرگ، مادربزرگ، عمه، خاله، نوه، عمو، دایی، برادر شوهر، برادر زن، شوهر خواهر، خواهر زن، خواهر شوهر یا دیگر اعضای فامیل جز روابط خانوادگی نزدیک برای دریافت روادید محسوب نمی شود.

رابطه با یک نهاد حکومتی در آمریکا نیز باید «رسمی و مستند باشد و در مسیری عادی شکل گرفته باشد نه به شکلی که هدف از آن دور زدن دستور مهاجرتی» صادر شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باشد.

این درباره نسخه دوم فرمان مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکاست که طبق آن، کسانی که روادید روی گذرنامه‌شان خورده است یا کارت سبز اقامت در آمریکا دارند، همچنان می‌توانند وارد آمریکا شوند. بر عکس نسخه اول فرمان که جلوی ورود این عده را هم می‌گرفت.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: دیوان عالی آمریکا با پذیرش رسیدگی به شکایت دولت ترامپ از آرای دادگاههای فدرال درباره پرونده مناقشه آمیز فرمان مهاجرتی تا 4 ماه دیگر حکم نهایی را درباره اجرای این فرمان رئیس جمهور اعلام خواهد کرد اما تا آن زمان، بر اساس حکم دیوان، بخشی از محدودیت های اعمال شده به مورد اجرا درخواهد آمد.

بر اساس حکم دیوان عالی آمریکا شهروندان 6 کشور ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی مجاز به ورود به خاک آمریکا نخواهند بود مگر اینکه افراد متقاضی ویزا "ارتباطی اصیل و واقعی" (bona fide relationship) با یک شخص یا نهاد آمریکایی داشته باشند.

این بدان معناست که از این پس ویزای توریستی معمولی برای ایرانیان متقاضی سفر به آمریکا صادر نخواهد شد مگر اینکه فرد یا افراد متقاضی ویزا ارتباطی اصیل با یک فرد یا شرکت (نهاد) در آمریکا داشته باشد به این معنا که: برای دیدار یا زندگی با اعضای درجه یک خانواده، پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه آمریکا و یا استخدام در یک شرکت آمریکایی و در نهایت به دعوت یک نهاد آمریکایی برای سخنرانی در یک کنفرانس به آمریکا دعوت باشند.

این محدودیت ها کما فی السابق شامل افرادی که دارای کارت سبز (گرین کارت) ورود به خاک آمریکا هستند، نخواهد شد.

هنوز مشخص نیست که در طول دوره اعمال محدودیت، آیا ورزشکاران ایرانی نیز می توانند برای شرکت در مسابقات بین المللی و جهانی وارد خاک آمریکا شوند یا خیر؟



كاوه اهنگر June 26, 2017 08:40 PM

افرين بر ترامپ ، افرين ارزو مى كنم كه تمام مفت خوراى جمهورى اعدامى رو هم از امريكا اخراج كنند تا جلو تنش افرينى در دنياى ازاد گرفته شود افرين بر ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 27, 2017 06:26 PM

با این فرمان که دادگاه اعلان داشته یک پرسش مهم در ذهن من ایجاد کرده وآن است که اگر آفازاده ای و یا مزدوری بخواهد به آمریکا برود و در آنجا کسی و یا شرکتی را هم داشته باشد که از او در این باره حمایت کند آیا این موجود نمیتواند به آمریکا صفر کند؟ البته هزاران پرسش دیگری در این ارتباط وجود دارد که مثلا اگر مزدور و یا آخوند آدمکشی با در دست داشتن گرین کارت بخواهد به آمریکا صفر کند، آیا این ممنوعیتی که دادگاه فدرال اینقدر زحمت کشیدند و آن را اعلان داشته اند شامل این موجودات خطرناک میشود؟ و بسیاری از پرسشهای دیگری در ذهن من وجود دارد که من قادر به حل هیچ یک از آنها نیستم! با این وجود آیا کسی آدرس خانه آن پرتقال فروش معروف را میداند یا نه؟ پیشاپیش سپاس از راهنمایی شما!

گزارش یا اعتراض به این نظر


shahin June 29, 2017 05:26 PM

افرين بر ترامپ!
خداوند نگهدارتان باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: