آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 مرداد ماه 1396 = 31-07 2017

ایران؛ نشریه آمریکايی: خطر جنگ جدی است

نشریه آمریکایی نیویورک مگزین در گزارشی با اشاره به اقدام تازه کنگره آمریکا نوشت: خطز درگیری شدید با رژیم ایران بسیار بالاست چرا که دولت تحت رهبری ترامپ این را می خواهد. اگر نگوییم همه اما اکثریت بازیگران امنیت ملی دولت و متحدان آنان در کنگره خواستار افزایش اقدامات نظامی آمریکا در منطقه برای مقابله با رژیم تهران هستند.

به گزارش روزنو، این نشریه آمریکایی نوشت: فارغ از برجام آنان معقتند که رژیم ایران تهدیدی برای آمریکا و متحدان آن کشور است. آنان باور دارند که تغییر رژیم در ایران تنها راه طولانی مدت برای مقابله با این تهدید است.

این منبع نوشت: محدوده ای وسیع از توئیت ها و اظهارات بی سابقه و تهدیدات در مورد تغییر رژیم در ایران نشان می دهد که حاکمان ایران به این باور رسیده اند که واشنگتن مصمم است که نه تنها حکومت ایران را محدود کند، بلکه هدفش حذف آنان از قدرت است.

این نشریه آمریکايی نوشت: توافق هسته ای هرگز با هدف حل تمام مشکلات میان آمریکا و حکومت ایران به نتیجه نرسید بلکه هدف از آن جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بود و دو طرف به آن رضایت دادند تا جنگ به وقوع نبپیوندد. اما به دلیل اختلاف میان واشنگتن و تهران درباره مسائل کلیدی از جمله حقوق بشر و فعالیت رژیم ایران در سوریه و لفاظی های بی سابقه اخیر ما دقیقا در همان جایی هستیم که پیش تر بودیم و خطر جنگ جدی است.

چند روز قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ترامپ قصد دارد با گردآوری اطلاعات قابل اطمینان از فعالیت‌های مشکوک در پایگاه‌های نظامی در ایران، خواستار افزایش ابعاد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این مراکز شود. رژیم ایران به احتمال زیاد با افزایش این بازرسی‌ها مخالفت خواهد کرد؛ در این صورت، ترامپ بهانه خوبی برای خروج از توافق هسته‌ای -به همراه دیگر امضاکنندگان این توافق هفت‌جانبه- خواهد داشت.

در واقع موضوع اساسی این است که ترامپ با حمایت کامل کنگره پیگیر این است که رژیم ایران را ناقض برجام جلوه دهد تا مسیر را برای اصلاح برجام، تحریم های بیشتر و اعمال محدویت هایی فراتر از بحث هسته ای و یا بالا بردن سطح تخاصمات و درگیری ها هموار سازد. در این بین هدف نهایی بر اساس گفته های مقامات آمریکا تغییر سیستم سیاسی ایران است.



آرش آريايى July 31, 2017 03:45 AM

تنها راه ثبات جهانى نابودى اسلامگرايان افراطى و در راس آن جمهورى اسلامى ست ولى نه با جنگ بلكه با حمايت كامل از مبارزان مردم ايران كه خودمان ريشه اين آخوندها رو براى هميشه از خاك ميهنمان بيرون بكشيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش July 31, 2017 06:08 AM

خوشبختانه امروز همه دنیا بخصوص هیت حاکمه جدید آمریکا متوجه شده اند موجودیت جمهوری اسلامی خطری جدی برای دنیا و منطقه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Iran July 31, 2017 11:19 AM

۱۰۰% با سرنگون شدن جمهوری ننگین اسلامی موافقم

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa August 14, 2017 11:48 AM

تنها راه حل ارامش در خاورمیانه و جهان سرنگونی رژیم تروریست پرور اخوندیست نه یک کلمه کمتر ونه یک کلمه بیشتر
امریکا خودتان اخوندها را سوار کردید وخودتان هم جمع کنید
همانطوریکه هدف امریکا برداشتن شاه فقید صلح دوست بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: