آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 خرداد ماه 1396 = 04-06 2017

نخست وزیر انگلیس: دیگر تحمل نمی‌ کنیم

ترزا می می‌گوید صبر بریتانیا به سر آمده و پس از حملات لندن، این کشور با تمام توان به مصاف تروریسم و "ایدئولوژی شرورانه"‌ مهاجمان خواهد رفت.

به گزارش دویچه وله، ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا حملات تروریستی لندن را با شدیدترین لحن محکوم کرد. او پس از نشست کابینه بحران دولت بریتانیا، موسوم به "کمیته کبرا"، یک "ایدئولوژی شیطانی" را به تهاجم‌های اخیر نسبت داد. او گفت کشورش نسبت به افراط‌گرایان بیش از حد مدارا و تساهل نشان داده و این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

پس از حملات شامگاه شنبه در "لاندن بریج" و "بارومارکت"، کابینه بریتانیا در صبح یک‌شنبه ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) نشستی اضطراری تشکیل داد. ترزا می پس از این جلسه، زیر گرفتن مردم و چاقوکشی علیه مردم بی‌گناه را وحشیانه توصیف کرد. هر سه مظنون این حملات، برای وحشت‌‌آفرینی هر چه بیشتر، جلیقه‌های ظاهرا انتحاری پوشیده بودند.

به عقیده ترزا می، سه حمله اخیر در بریتانیا به طور مستقیم با هم مرتبط نبوده‌اند اما گرایش تازه‌ای را آشکار می‌سازند: این که هر ترور، الگویی برای ترورهای دیگر می‌شود. او بر همین اساس تاکید کرد که نباید بیش از این فرصتی به تروریست‌‌ها داد.

نخست‌وزیر بریتانیا افزود که خطرات و تهدیدهای افراط‌گرایی، صرفا با عملیات ضد تروریسم از بین نمی‌روند بلکه لازم است مردم به مزیت ارزش‌های غربی واقف شوند.

ترزا می خواستار نظارت هر چه بیشتر بر مبادلات اینترنتی و سرویس‌های خدمات آنلاین شد. او گفت "فضای سایبر"، مامنی برای دسیسه‌‌های افراط‌گرایان شده و تحمل چنین امری دیگر میسر نیست. او بر ضرورت یک توافق بین‌المللی برای مقابله با افراطـگرایی تاکید کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا لزوم ادامه کمپین انتخاباتی کشورش را نیز یادآور شد و گفت انتخابات در هشتم ژوئن طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود. روز یکشنبه به خاطر حملات شامگاه شنبه در لندن، تبلیغات و سخنرانی‌های مربوط به انتخابات سراسری بریتانیا منتفی شدند.

حملات لندن هفت کشته و دستکم ۴۸ مجروح به جای گذاشته‌اند.

اظهارات شهردار لندن

شهردار لندن نیز گفت انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه انگلیس را نباید به سبب حمله تروریستی اخیر در لندن به تاریخ دیگری موکول کرد.

صادق خان گفت مردم لندن بعد از این حمله تروریستی شاهد افزایش حضور نیروهای نظامی بیشتری در خیابان ها خواهند بود ولی این امر جایی برای نگرانی ندارد. وی از مردم خواست آرامش و هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی افزود سطح رسمی تهدید در حالت شدید قرار دارد و معنی آن این است که احتمال وقوع یک حمله بسیار بالاست.

شهردار لندن افزود: یکی از کارهایی که ما می توانیم انجام دهیم تا نشان دهیم که نهراسیده ایم این است که در انتخابات روز پنجشنبه شرکت کنیم تا اطمینان حاصل شود که ما اهمیت دموکراسی مان، آزادی های مدنی مان و نیز حقوق بشرمان را می دانیم.



یک ایرانی June 4, 2017 03:49 PM

امیدواریم که نخست وزیر جدید انگلیس پروژه اسلامگراها را جمع کنند این پروژه نشان داد که بیشتر به ضرر خود اروپایی ها شده و این پروژه به اهداف از قبل تأیین شد نرسیده و بهتر است تعطیل شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان June 4, 2017 05:07 PM

خانم ترزامی دقیقا مشخص نکرده اند که منظورشان از بسرآمدن حوصله در ارتباط با عملیات تروریستی چه بوده! بنابرین پرسش اینجاست که چگونه تروریستها درطی این چند دهه میتوانسته اند آزادانه چه درخیابانها و مراکز عمومی و دولتی انگلستان پرسه بزنند و هرچه بخواهند انجام بدهند؟ جالب تر آن است که پرونده سیاه تروریستها نزد اسکاتلندیار، پلیس آگاهی بریتانیا برای شناسایی کامل آنها پیش از حمله به مردم موجود در بایگانی اداره آگاهی نیز بوده! با این وجود بنا به اظهارات ترزامی در مورد نبود حوصله دولت در این ارتباط به همراه گزارشات پلیس لندن میتوان نتیجه گرفت که کشور انگلیس کانون تولید، پرورش و توضیع تروریسم در سطح جهان بوده وهست! خوشبختانه در حال حاضر برای مردم ایران دیگر این موضوع کاملا روشن شده که حکومت نوکر معاب جمهوری اسلامی از دست پروردگان همین دولت فخیمه بوده!

گزارش یا اعتراض به این نظر


جمالي June 4, 2017 05:12 PM

اگر راست ميگويي اول بايد آيت الله بي بي سي فارسي كه همه مزدوران رژيم هستند جمع كني وگرنه همه اينها حرف مفت است تمام اين اعمال تروريستي كار همين آخوندهاي بي دين و بي وجدان هست كه شما حاميان آنها هستيد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهاب June 4, 2017 05:52 PM

ریشه تمام مصببتها و حملات تروریستی که تا قلب اروپا پیشرفت کرده رژیم آخوندی در ایران هست همون که خودشون بوجود آوردند و خودشون سر و سامانش دادند و خودشون ادارش میکنند ، خود کرده را تدبیر نیست ،، دولتهای اروپایی باید بین منافع و ارزشهای ملی و فرهنگ خودشون و منافع مالی یکی رو انتخاب کنند ، اگر واقعاً خواهان بازگشت آرامش به منطقه و اروپا هستند باید به مردم ایران در سرنگونی رژیم اسلامی کمک کنند ، تمام این حرکتها و عملیات از اونجا شروع شد که رهبران حکومت اسلامی تصمیم به صادرات انقلابی کردند که جز نکبت و بدبختی برای ایران و ایرانی چیزی نداشت و تمام دولتهای اروپایی به خاطر منافع اقتصادیشون با این رژیم همکاری کردند ، تنها راه رهایی سرنگونی نظام اسلامی در ایران ،،، هیچ راه حل دومی وجود نداره

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام June 4, 2017 06:53 PM

امید وارم دولت فخیمه ی انگلیس فهمیده باشد که حمایت از تروریست های دولتی مثل آخوند‌ها و در کّل رژیم جمهوری اسلامی که هزینه ی همه ی این ترور‌ها را میپردازد چیزی به جز توف سر بالا نیست و دودش به چشم شهروندان خودش هم خواهد رفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: