آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 تیر ماه 1396 = 01-07 2017

یک اصلاح جدید در فرمان مهاجرتی ترامپ

یک رسانه آمریکایی بامداد شنبه گزارش داده با انجام یک اصلاح در فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا زن و مردهای اتباع شش کشور هدف می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند.

به گزارش فارس، دیوان عالی آمریکا روز سه شنبه علام کرد که بخش‌هایی از محدودیت‌های اعمال شده از سوی دادگاه‌های پایین‌تر علیه فرمان اجرایی ترامپ را برداشته است. این دادگاه در توضیح بیشتر اعلام کرد که فرمان مهاجرتی ترامپ، به استثنای آن دسته از اتباع 6 کشور مسلمان که دارای «ارتباطات اصیل» با شخص یا نهادی در ایالت متحده هستند، برای سایر اتباع این کشورها و با رعایت مفاد فرمان اجرایی شماره 13780 قابل اجرا است.

رسانه‌های آمریکا در توضیح درباره «ارتباطات اصیل» نوشته‌اند این مفهوم افرادی را شامل می‌شود که می‌خواهند وارد آمریکا شوند تا با عضو نزدیک خانواده خود - اعم از اولدین، همسر، فرزند، داماد یا عروس، خواهر و برادر - زندگی یا ملاقات کنند. همچنین افرادی که به واسطه ارتباطات طولانی مدت با دانشگاه یا نهادهای دیگر آمریکا قصد ورود به این کشور دارند، مشمول این تعریف هستند.

در توضیح اولیه چنین آمده بود که بستگان درجه دو از جمله عمه، عمو، دایی، خاله و فرزندان آنها، پدر و مادر بزرگ، نوه و نامزد مشمول «ارتباطات اصیل» نیستند و نمی‌توان با آنها ویزا گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که مقام‌های دولت ترامپ تنها ساعاتی قبل از به اجرا گذاشته شدن قواعد جدید درباره فرمان منع مهاجرتی ترامپ تصمیم گرفتند از ورود نامزدها جلوگیری نکنند و آنها را مشمول معافیت برای دریافت روادید کنند.

مقام‌های دولت ترامپ از ارائه توضیحات درباره حذف نامزدها از شمول ارتباطات اصیل خودداری کرده‌اند. آنها با وجود این گفته‌اند که تصمیم برای مجاز کردن ورود آنها برگرفته از متن «قانون مهاجرت و ملیت» آمریکا است.


ایران و اتباع انگلیسی

از این پس با اجرای بخشی از فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا، اتباع انگلیسی که تابعیت ایران را دارند برای سفر به ایالات متحده باید ویزا دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که اتباع انگلیسی که از یکم مارس 2011 به ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یا یمن سفر کرده باشند و یا دارای تابعیت ایرانی، عراقی، سوری و یا سودانی هستند باید برای سفر به آمریکا تقاضای ویزا کنند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، سالانه در حدود 3.8 میلیون تبعه انگلیسی به آمریکا سفر می کنند.

دادگاه عالی آمریکا روز سه شنبه فرمان مهاجرتی ترامپ را تا حدودی به حال قبل بازگرداند، اما قرار است بررسی این ‏پرونده به طور تمام و کمال در فصل پاییز امسال انجام شود. ‏

قضات این دادگاه حکم دادند که ممنوعیت سفر به آمریکا در مورد افرادی که قومی و خویشی در آمریکا ندارند، تا زمان استماع ‏این پرونده در دادگاه در ماه اکتبر، به اجرا در آید.



اردلان July 1, 2017 08:59 AM

این اصلاحیه جدید دادگاه فدرال هم قادر به جلوگیری از ورود آخوندهای جنایتکار، فرزندان و دیگر مزدوران رژیم به داخل خاک آمریکا نمیباشد! چرا که همه این موجودات آدمکش دارای گرین کارت و حتی شهروندی، سیتی زن هستند! چرا که در دوران دولتهای پیشین بخصوص در دوره اوباما این کارتهای اقامتی بصورت فله ای به تمامی آخوندها و خانواده های آنان همچنین به بیشترین اعضای سپاه پاسداران، بسیج و دیگر مزدوران حکومتی اعتاء گردیده است! بنابرین این محدودیتهایی که دادگاه فدرال تائین کرده فقط سبب منع ورود اکثریت مردم عادی و بیگناه ایران پدید خواهد آورد! با سپاس

گزارش یا اعتراض به این نظر


TRUMP July 1, 2017 10:36 AM

مرتیکه روانی فقط میخاد ۴-۵ تا دستور بده خودشم نمیدونه برای چی خوب حالا که چی این ۶ کشور با امریکا چه کردند که ما خبر نداریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: