آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 11 تیر ماه 1396 = 02-07 2017

بحران تغییرات اقلیمی و فجایع جبران‌ ناپذیر

بازتاب گرمای اهواز در رسانه‌های خارجی

گروهی از کارشناسان و محققان محیط زیست هشدار می‌دهند که بحران تغییرات اقلیمی بسیار زودتر از آن که بشر تصورش را بکند ما را دچار فجایع جبران‌ناپذیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان در مطلبی که در مجله نیچر منتشر شده است با اضطراری خواندن وضعیت محیط زیست اعلام کرده‌اند که تنها تا سه سال دیگر، درصورتی که دولت‌ها و ساکنان کره خاکی دست به اقدامات جدی نزنند، باید شاهد فجایع زیست محیطی دو چندانی باشیم.

به اعتقاد این کارشناسان که زیر نظر "کریستیانا فیگورس"، رییس پیشین سازمان ملل در امور تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کنند، اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۲۰ روندی نزولی پیدا نکند، لاجرم افزایش دمای هوا را در پی خواهد داشت.

محققان و پژوهشگران مشهور جهان در این گزارش تایید کرده‌اند که دمای زمین تا پایان قرن جاری دو درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته دانشمندان در صورت ادامه این وضعیت برخی از نقاط جهان تا پایان قرن غیرقابل سکونت خواهند بود.


بازتاب گرمای اهواز در رسانه‌های خارجی

اطلاعات مختلف نشان می‌دهد دمای روز پنج شنبه اهواز به گرمترین دمای تاریخ کره زمین رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، روز جمعه گرمای هوای اهواز به یکی از سوژه‌های رسانه‌های خارجی بدل شد. در مهم‌ترین آنها واشنگتن پست در گزارشی مدعی شد، اهواز گرم‌ترین دمای تاریخ را تجربه کرده است و ادعای این رسانه مربوط به درجه‌ای است که در سایت «ودر آندگراند» از دمای هوای اهواز ثبت شده است.

آنچه در ادامه می‌‌خوانید متن کامل گزارش این رسانه از گرمای اهواز است. عصر پنجشنبه دمای شهری در جنوب‌غربی ایران به جدی رسید که منجر به شکسته شدن رکورد گرمترین هوای تاریخ ایران شد، همچنین شاید دمایی که این شهر تجربه کرد با گرمترین دمای تاریخ برابری کند.

اتین کاپیکیان یک متخصص در آژانس هواشناسی فرانسه، در این رابطه در توئیتر خودش نوشت: اهواز دمای 53.7 درجه‌ای را تجربه کرده است و این قطعا یک رکورد شکنی در ایران و همچنین یک رکوردی جدید بین دمای تیرماه آسیا است.

گفتنی است بیشترین دمای پیشین ایران 53 درجه سلسیوس بود.

البته سایت «ودر آندگراند» ادعا می‌کند که دمای روز گذشته اهواز بیشتر هم بوده و در ساعت 4:51 و 5 عصر ایران به 54 درجه سلسیوس رسیده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: