آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 مرداد ماه 1396 = 14-08 2017

دهها کشته در حمله تروریستی در بورکینافاسو

منابع دولتی بورکینافاسو اعلام کردند: در حمله تروریستی به رستورانی در پایتخت این کشور 17 تن کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه دولتی در بورکینافاسو امروز دوشنبه اعلام کردند: در حمله تروریستی به رستورانی در شهر اوآگادوگو - پایتخت این کشور - هفده تن کشته و هشت تن زخمی شدند.

شاهدان اعلام کردند: سه مهاجم مسلح عصر دیروز با یک کامیون وارد یک رستوران ترکی شدند و به سوی مشتریان که بیرون محوطه رستوران نشسته بودند تیراندازی کردند. با ورود نیروهای دولتی به محل درگیری میان دو طرف آغاز شد و صدای تیراندازی تا نیمه شب شنیده می شد.

وزیر ارتباطات بورکینافاسو امروز در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد: نیروهای امنیتی سه مهاجم تکفیری عامل حمله به رستورانی در پایتخت این کشور را کشتند ولی هنوز تعدادی از افراد در داخل این ساختمان گیر افتاده اند.

در بیانیه دولت در این باره آمده است: در حمله تروریستی به رستوران استانبول در آواگادوگو - پایتخت - 17 تن کشته شدند که ملیت قربانیان هنوز تایید نشده است. همچنین گزارش ها از زخمی شدن هشت تن دیگر در این حمله حکایت دارد.

وزیر ارتباطات بورکینافاسو اعلام کرد: هنوز مشخص نیست تعداد مهاجمان به رستوران چند تن بوده است. نیروهای امنیتی مشغول عملیات در منطقه هستند.

یک منبع پزشکی اعلام کرد: یکی از قربانیان از اتباع ترکیه بوده است.

این منبع اعلام کرد: یازده تن از منطقه تخلیه شدند ولی یکی از اتباع ترک در مسیر انتقال به بیمارستان جان باخت.

شهردار پایتخت و وزیران دولت در محل حادثه حاضر شده اند.

پیشتر نیز در حمله مهاجمان مسلح به یک رستوران و یک هتل در ژانویه سال 2016 در پایتخت بورکینافاسو که القاعده مسئولان آن را بر عهده گرفته بود، سی تن کشته شده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: