آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 مرداد ماه 1396 = 19-08 2017

عفو بین الملل: به آزار آقای بروجردی پایان دهید

خبرگزاری هرانا – سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است طی گزارشی از ادامه آزار و اذیت آیت الله کاظمینی بروجردی علیرغم حضور در مرخصی استعلاجی خبر داد. این سازمان خواستار پایان دادن به اعمال فشار غیرقانونی و برچیده شدن محدودیتهای اعمال شده بر این روحانی منتقد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است روز گذشته مورخ ۱۷ آگوست طی بیانیه ای خواستار پایان دادن به اعمال فشار بر آیت الله بروجردی، روحانی منتقد شد.

به گفته این سازمان، علیرغم آزادی آیت الله سید محمدحسین کاظمینی بروجردی او کماکان تحت نظارت ۲۴ ساعته نیروهای امنیتی است به طوری که جز برای پیگیری روند درمانی خود اجازه ترک منزل را ندارد..

همچنین به دلیل ممانعت نیروهای امنیتی بازدیدکنندگان مجاز به تردد به منزل ایشان نیستند.

این روحانی منتقد توسط نیروهای امنیتی مورخ ۲۶ فروردین ماه امسال و سپس ۱۷ مردادماه احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.
در بیانیه عفو بین الملل آمده است آقای بروجردی کماکان از مشکلات پزشکی ناشی از دوره زندان رنج می برد. بسیاری از این بیماری ها در سایه عدم رسیدگی در دوره زندان بروز کرده یا تشدید شده است.

از جمله این بیماریها به بیماریهای قلبی، مشکلات کلیوی، دیسک کمر، مشکل نخاع و بی حسی و سوزش در دست و پاها می توان اشاره کرد، وضعیت پزشکی ایشان طوری است که امکان تحرک وی را محدود کرده بطوریکه برای انجام امور روزانه خود با مشکل روبروست.

لازم به یادآوری است آیت الله کاظمینی بروجردی که در سال‌های ۱۳۷۴، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۴ دستگیر و زندانی شده بود آخرین بار در سال ۱۳۸۵ بازداشت و به ۱۱ سال زندان، به انضمام مصادره اموال محکوم شد.
وی به مدت یکسال در زندان یزد نگهداری و سپس به بند ۳۲۵ ویژه روحانیت در زندان اوین منتقل شد.

این روحانی منتقد مورخ ۱۵ دیماه سال گذشته برای نخستین بار پس از یک دهه تحت عنوان مرخصی استعلاجی اجازه ترک زندان را یافت. وی کماکان در همین وضعیت به سر می برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: